En sau i hagen?

God morgen! Solen skinner og himmelen er blå!

 Det ble faktisk en fin ettermiddag og kveld med tid for litt hagearbeid i går ! -og i Hagen har jeg jammen fått selskap av ingen ringere enn en sau! Det har seg slik at vi trosset værgudene og feiret St.Hans i hagen for tre dager siden. Nåja, vi satt under tak! St.Hans er en litt spesiell dag for meg og min kjære. Det var nettopp en St.Hanskveld vi giftet oss, og etter hvert er det blitt 28 år siden vi var så unge og lovende! I år dukket min datter og svigersønn opp med denne gaven i anledning dagen, og jeg må bare si at sauen sklei rett inn i hagen her.  Det ser ut som den trives blant melkespann og tønner!

Ellers har vi omsider fått plantet sommerblomster , og det var på høy tid siden vi allerede har passert midtsommer,

I år prøver jeg meg igjen med jordbær i en krukke. Det var en suksess da barna var små. Vi har jo også markjordbær ved dammen, men jeg håper disse bærene blir litt større! (Jada, tennveske og grill står visst fremdeles ute etter St.Hans. Rart hva man ser når man tar bilde av verden rundt seg!)

Jeg liker veldig godt hagen på sene sommerkvelder når kvelden er i ferd med å bli natt, men det fremdeles er lys og hagen også opplyses av utebelysning. Det er så rolig og stille på den tiden, særlig synes jeg stemningen rundt dammen er herlig ved nattetid. 

 

Huset speiler seg faktisk i dammen, en snodig effekt!

I bakgrunnen skimtes engler i vegetasjonen rundt dammen! De har også funnet seg vel til rette her i noen år.  Vannliljene står med knopper ennå, men det er nok like før. -Og når de først kommer, har vi dem til langt utpå høsten.

Ha en herlig dag! Vi blogges!

 Livet på Norges beste vestkant

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg