Terrasseliv og bohemliv i Barcelona

Hei! Jeg har lovet dere flere bilder fra Barcelona, fra besøk hos sønn og svigerdatter i en meget sjarmerende leilighet i 5. etasje.  (Egentlig 6. etter norske forhold) Her hadde vi noen herlige dager, sol og sommer og bohemliv. Vi vandret byen på kryss og tvers og fikk sett en masse. Men hvordan velge ut bilder? Som interiørfrik med sans for detaljer var det nok å knipse, og det er så mange bilder jeg kunne tenke meg å dele med dere! Vel, jeg tror dette får holde i denne omgang. (Så kanskje kommer det mer siden) På bildet under her, er vi faktisk enda en etasje høyere oppe,  og er virkelig på byens tak med utsikt over hele Barcelona. 

Dette må vel være “Toppen ta verda”? ( Jeg var smart nok til å gå barbeint, og jeg skal hilse å si det var varmt på steinene!) 

Ingenting å si på utsikten, nei. På denne takterrassen hadde vi Cava siste kvelden.

Leiligheten har en herlig terrasse. Over halve terrassen hadde de satt opp solskjerming, så man kunne få litt skygge. Solsengene stod badet i full sol fra morgen til kveld. Min kjære sov  i en av solsengene  her en natt da det ble vel varmt inne. Siv eller bambus, eller kanskje ingen av delene, men leveggen gjør i all fall at man føler seg skjermet mot naboer og omverden. Ikke alltid så mye som skal til.

På motsatt side skjermer denne leveggen.

Her er det ikke nødvendig å ta inn grillen om kvelden i tilfelle regn. 

Kjekt med en dørstopper eller to…

Dekorativt stilleben….

Kan man unngå å falle pladask for dette kjøkkenet? Flere bilder her


Alle måltider foregikk utendørs, enten her på terrassen eller “ute”. Her er noen glimt fra noen måltider.

Asparges


Marinerte blåskjell.

Fisk på grillen!

En slik “klype” må jeg jammen få meg hjemme og!


Slike oliven får man ikke hjemme.


Salat

Pallebordet har selskap av sort skinnsofa og puter i spreke farger!

Soverom eller hems med lagringsplass under


Ha en riktig god natt! Vi blogges snart! 

ferie, #sommer, #barcelona, #bohemliv, #terrasseliv, #grilletfisk, #marinerteblåskjell, #interiørblogg, #detgodeliv

Livet på Norges beste vestkant

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg