Åpne landskap

Heisann! Håper alle har hatt en herlig lørdag! Så var det kveld og snart natt igjen! Men på denne tiden av døgnet snakker vi om kvalitetstid, og den må nytes! En dag med mange gjøremål er over. Det er stille i huset, bare en pus som lusker rundt på silkesokker. Om natten er det kattenes tid, det er tid for jakt! Og pus  “ruler” og hun vet det! 

I løpet av lørdagen er  taklistene i stuen ferdig malt. På bildet over ser det ut som taket også skriker etter maling, men heldigvis er det bare gjenskinn fra lysekronen! (Slik er det når man sitter her i tussmørket) Så med dette skulle det ikke være mer malingsarbeid igjen i stuen! Greit med alt som er gjort!  

Ellers har jeg jo vist noen andre bilder av hvordan rommene henger sammen mellom gang, kjøkken, spisestue og stue etter å ha fjernet diverse dører. Her ser man fra stuen inn i TV-stuen (Som i sin tid var et soverom. Da beboeren ble student og flyttet ut, satte vi inn en dobbel glassdør fra stuen) Dørene inn til TV-stuen valgte vi å beholde. I tillegg til den doble glassdøren, går det en dør fra TV-stuen til gangen. Begge dørene står  åpne, men det kan være situasjoner der det kan være kjekt å kunne lukke dørene. (Dessuten kan rommet fremdeles brukes som soverom og huset ha livsløpsstandard.)

Jeg er svært så fornøyd med vårt åpne landskap! -Og selv om bildet avslører et behov for å rydde skapet i TV-stuen hvor alt mulig ble stappet inn under oppussingen, er det herlig å ha det åpent mellom rommene! Slik hadde jeg nok ikke tenkt det den gang Cartoon Network var det store. Kan man tenke seg noe mer støyende? Heldigvis er det en tid for alt! -Og finnes forresten den kanalen lenger? 

I dag har jeg forøvrig gjenopptatt mitt forhold til symaskinen. En gang hadde jeg et veldig bra forhold til symaskinen, og jeg sydde masse forskjellig. Så ble symaskinen mer og mer kranglete og slem. Til slutt kunne man ikke sy en søm uten at undertråden røk minst fem ganger. Kjedelig! For en tid siden fikk jeg ny symaskin, men jeg må innrømme at jeg hadde glemt hvordan en snill symaskin bruker å oppføre seg, så sømmen som var revnet på to-seteren ble kamuflert etter beste evne. Men da jeg endelig gikk igang i dag, skulle jeg ønsket jeg hadde mer å sy på. For en forskjell fra den gamle! Jeg tror jammen jeg må skaffe meg noen sy-prosjekter igjen! 


Fine kvelden (natta?) Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

 #åpnelandskap, #interiørblogg, #stue, #tvstue, #pus, #jakt, #symaskin, #kvalitetstid, #syprosjekt 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg