NårTor med hammaren tar seg en tur forbi, får man ta sommeren med seg inn

Så tar Tor med hammaren seg en tur forbi, ja, og jeg må bare innrømme at jeg ikke er noen stor fan av han. Som barn og faktisk langt opp i voksen alder var jeg livredd når det lynet og tordnet. Det er jeg ikke lenger, men koselig, som enkelte hevder det er med den slags vær synes jeg ikke det er.  

Jada, vi kan kose os inne og ta sommeren med oss i hus. -Og vær trygg på at jeg ikke har noen planer om å gå ut i regnet. Ja, for det regner selvsagt i tillegg til å blinke og brake! Hunden har vært på døra flere ganger å bjeffet mot uvesenet. Katten derimot, hun nyter livet slik bare en katt kan gjøre det.

Dette var yndlingsplassen til gamlepusen som ble 16 år. Nå er den Taras. Men nå ble det så mye bråk og “fyrverkeri” at man må åpne øynene og strekke litt på seg. (For å så å legge seg enda bedre til rette)

Jaja, regn er sikkert sunt for plantene. Selv om det er mye som blomstrer ute om dagen, er det koselig med litt blomster inne og. Disse rosene har stått en uke nå, og jeg synes fremdeles de er nydelige. Ofte er jo rosene nesten på sitt fineste like før de begynner å visne, synes jeg. Ellers er vel rosa roser en favoritt jeg stadig kommer tilbake til. 

Roser er ikke bare sommerfavoritt, men helårsfavoritt. En annen favoritt, en sommerfavoritt er kirsebær. 

 


Jeg husker dem fra farfars hage, og vi har faktisk et kirsebærtre i vår hage og, men foreløpig er det ingen bær på det. Så da får man heller unne seg noen kjøpebær mens man venter på den store avlingen!

 

Nå høres det ut som om Tor er i ferd med å forlate oss. Han trenger ikke å komme tilbake i natt for min del! Ha en riktig god natt da, vi blogges!

#lyn, #torden, #tormedhammeren, #roser, #livetpånorgesbestevestkant, #interiørblogg, #kirsebær, #katt

 

Livet på Norges beste vestkant

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg