Mandag morgen


 

God morgen! Mandag, ny uke, nye muligheter! Når man har ferie, er det nesten det samme hvilken ukedag det er forresten! – Og det er virkelig deilig å stå opp og bare kjenne at man eier dagen, at timene som denne dagen består av kan fylles med akkurat det man vil! Herlig! Dagen i går ble jo likevel en regnværsdag, men det er nytt håp i dag! 

Hagesykkelen min holder stand i år og! I år er det plantet surfina i den. Jeg synes den skarpe rosa fargen gav en herlig kontrast til den turkise sykkelen! Surfina er ellers en plante jeg liker godt, så den har vi flere steder i hagen i litt ulike farver.

Sykkelen er forresten festet i både tak og gulv i år. I fjor gikk den flere ganger over ende, og det er kjedelig med jord over alt. Her kan dere lese mer om hagesykkelen. Jeg spraymalte jo både det ene og det andre i turkis i fjor. Vannkannen på bildet over er den eneste tingen der malingen flasser litt. Men pytt, pytt. Planen var jo ikke å spraye kannen i det hele tatt, jeg fikk bare en ide mens jeg holdt på.

Ellers har årets første jordbær kommet, på jordbærplanten som står i en krukke. Det er flere kart ved siden av det ene bæret, så dette lover bra!

Årets første og eneste kylling sprader rundt i hønsegården sammen med mammaen sin, og hun er virkelig en “hønemor”. Bildet er tatt i går, og både mor og barn ser litt våte og forkomne ut, men de ville være ute, selv om det regnet. -Og skal si det regnet en stund. Jeg satt i Hålå, og det trommet på taket.

 


 

Kyllingen er vel ca 1 1/2 uke og begynner å få fjær. Gjengen koser seg i ny halm både ute og inne!


Klatrehortensiaen er en nydelig plante. Her ble den plantet for to år siden, og jeg gleder meg over at den vokser til. Har dere sett noe så romantisk?


Ha en strålende dag og en god uke! Vi blogges!

#hage, #jordbsykkel, ær, #klatrehortensia #hønei, #kylling, #ihagesykkel, #sommer, #surfina, 

 

Livet på Norges beste vestkant

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg