Ved midnatt kom Olsen på besøk

Hei! Håper du har det fint! Det er utrolig hvor fort en sommer kan gå nå for tiden! Like utrolig er det at man kan ha dagene fulle med å “gjøre ingenting”. Sånn går nu dagan! 

Hvitmalingen er oppbrukt! Gudskjelov! -Og det blir ikke handlet mer med det første for lister og alt ble ferdig til slutt! 

Men endelig var det litt greit vær for utendørs aktiviteter igjen, og jeg fikk koselig besøk så vi ble sittende ute med fyr på peisen. Da er det  bare klokka som sier at det er på tide å ta kveld.  

Døren til hønsehuset og de to små “benkene” ved døren er blitt lys blå. Jeg synes det ble koselig! 


Hønene har fått ny halm, og de storkoser seg.


Vi er så heldige at vi får halm på en gård i nærheten. Halmen varer lenge. I begynnelse er den “fluffy”, senere blir det mer “skogsbunn”, men det hindrer at hønsegården blir opptråkket og sørpete, og fuglene holder seg rene og fine. Det stakkars treet i forgrunnen stod i en potte. Jeg har vært nøye med vann, men det trivdes ikke. Så i dag flyttet jeg det hit i mangel av noe bedre sted å sette det. Så får vi se om det dukker opp en bedre plass. Om enn så lenge sår det her.


Jeg etterlyste vel markjordbær her om dagen, og her er de.


Røde vannliljer har og sprunget ut. De er nydelige og står langt utover høsten, men de er og et tegn på at det nærmer seg sensommer, så litt vedmodig er det og.

I alle år har det bodd ett eller flere pinnsvin i hagen. Pinnsvinene har alltid het familien Olsen. Jeg er ikke sikker på hvor det navnet kom fra, men det var ett av barna som fant på det som liten. I år har jeg ikke sett snurten av pinnsvin. Både herr og fru Olsen har glimret med sitt fravær, men da jeg skulle ut med søppel ved midnatt, hørte jeg rasling og tasling. Der var Olsen  (Han må minst være tippoldebarn til den første Olsen vi så her i hagen på tidlig 90-tall).  Han stod musestille og kikket, og jeg kikket på han. Eller var det kanskje en “hun”?


Riktig god natt! Vi blogges!

 

 

 #hage, #hønsehus, #høns, #lyseblådør, #halmr, #ivannliljer, #sommer, #markjordbær, #olse, #pinnsvin, #interiørblogg, #livetpånorgesbestevestkantr

 

Livet på Norges beste vestkant

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg