Når sommerdagen ligg inn over landet

Når sommerdagen ligg inn over landet…. Ja, det er fakisk tilfellet! Hva værmeldingen sa vet ikke jeg, men nå nyter vi sommer. Jeg har sagt det før, men gi meg solbriller, sandaler og cabriolet, og sommerfølelsen er på plass.

 


 

Jeg hentet mannen på flyplassen etter 14 dagers nordsjøtur i dag med nettopp solbriller, sandaler og cabriolet. Så det lover bra! Og nå venter i sannhet noen innholdsrike dager. I morgen er det besøk av to kusiner med familie. (Nei, klokken er for lengst passert midnatt, det er i dag!) Vi skal kose oss med reker i haven, med gladmat-festival, som er i Stavanger for tiden,  og besøk hos mine foreldre. Når kusinene er reist, blir det nytt innrykk av slektninger i forbindelse med dåp av mitt barnebarn på Olsok. I den forbindelse skal vi og dekke til utendørs feiring for 35 personer. Bilder fra det kommer siden. Men her kommer  noen bilder fra dagen i dag, en fin sommerdag på Norges beste vestkant.

Neida, ikke alt som blomstrer er ekte, men det er lov med kunstig der ingen sol skinner, eller som her, solen blir alt for sterk. Glad-kopp med blomster på, som jeg fikk i gave fra min yngste sønn her om dagen.

 

 

Klokkebusken er så vakker nå i juli. Før vi fikk på plass buen, pleide vi “frisere” den . Nå får den vokse fritt og velte seg utover. Planen er å binde den opp på buen etter hvert.

På den andre siden av buen, vokser denne herligheten av en rose. 


 

Jeg synes roser og eføy er så vakkert sammen,rett og slett romantisk! Jeg har vel nevnt før at eføyen vokser nesten som ugress, men den er nå flott uansett, så jeg har ikke hjerte til å ta den vekk heller. Bare der den kvelder andre planter, blir den fjernet. Det sies at snegler ikke liker eføy,så det er jo en fordel.

 


 

Greit med lett tilgjengelig drikke!

Vannliljene står i full blomst, men lukker seg til kvelden! 

 


Vannliljene sprer seg, vi startet med en rød og en hvit.

 


 

Ha det riktig fint! Vi blogges snart!

 

#hage, #klokkebusk, #roser #dam, #kunstigblomst, #eføy, #snegler,sommer, #surfina, #sandaler, #cabriolet, #interiørblogg, #norgesbestevestkant

 

Livet på Norges beste vestkant

 


 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg