Black Friday

Heisann! Da er det nok en regnfull kveld! So what, jeg tenner et lys eller ti! Så blir det så koselig at!


 

Og når vi kommer til lys, har jeg jammen sikret meg noen ekstra herlige oi anledning Black Friday! Er lov å tjuvstarte på det og, ser det ut for!  fjor var første gang jeg hørte om Black Friday! Og jeg må innrømme at jeg lurte på hva handelsstanden hadde funnet på nå! Og Black Friday kommer “selvsagt” fra USA og Canada, og i disse landene finner denne handledagen sted dagen etter Thanksgiving. Dagen ertradisjonelt begynnelsen på julehandelen, og mange butikker åpner dørene allerede klokken tre om natten!

 
 

Navnet Black Friday kommer fra Philadelphia, og det beskrev den tunge og forstyrrende trafikken som ville oppstå dagen etter Thanksgiving..Begrepet ble faktisk brukt så tidlig som i 1966. Etter hvert spredte det seg til andre steder rundt 1975.Det har også blitt hevdet at «Black Friday» beskriver at handelen denne dagen bidrar til at mange butikker igjen går med overskudd ? og dermed går fra røde til svarte tall i regnskapet. Dagen er også en viktig indikator på hvordan julehandelen kommer til å bli; den fungerer som et barometer på folks vilje til å bruke penger.Så langt USA og Canada, men hvem sier neitakk til gode tilbud? Og i fjor var det mange gode tilbud!


 

En av de første ute med å tjuvstarte på denne handledagen er Bubbleroom. Der får du 50% på en valgfri vare 25. og 26.november! Oppgi kode BLACK15.

Selv har jeg vært inne å funnet noen godbiter, noe å ønske seg, noe å gi i gave! Bubbleroom har jo så fantastisk mye bra innenfor allslags kategorier, men jeg holder meg til lys i dag, duftlys fra VOLUSPA! Kan det bli bedre, og kan man noen gang få nok av duftlys?  Så her kommer noen av mine favoritter!

 

Når stuene dufter av mandarin og kanel, da er det jul i heimen!

 

Hvem ønsker ikke å drømme seg vekk til i Costa del Azahar i Spania og det azurblå havet ?

 
 

Duften av pink sitron.

 

Duftlys med underbare dufter av vanilje og ambra

 
 

Duftene er av Ruby Port, fiken og stjerne anins  sies å være en fantastisk kombinasjon av raffinement og hygge. Jeg har ikke prøvd denne duften, men et slikt lys er på vei hjem til meg nå!

  

Ha en herlig kveld! Vi blogges!

Innlegget inneholder annonselenker, men jeg elsker virkelig disse herlige lysene med en touch av luksus på en ganske vanlig onsdag!

 

8 kommentarer

Siste innlegg