Fake eller på en lørdagskveld?

Hei! Håper du har en superfin lørdagskveld! Her har gjestene våre reist tilbake, og det er meg og mannen og bikkja som koser oss på lørdagskvelden! Selv har jeg en tendens til  å hive meg på et eller annet strikkeprosjekt som skal bli ferdig til jul når vi starter på desember. I år er intet unntak! Men man kommer nok i mål. Det vil helst ordne seg for snille jenter! Haha!

 Ellers har jeg fått skikkelig sansen for “fake-lys” denne vinteren.

På hyllen over peisen i gangen har jeg satt to lekre hvite lys! Det er så koselig med lys her som man bare går forbi og ikke har mulighet for å holde øye med lysene! Jeg har hatt lys her før og, ekte lys, men disse lysene oppleves som mye tryggere, og så er de jo så fine! Hadde de vært ekte, hadde jeg nesten ikke hatt hjerte til å tenne dem!

Lys har jeg jo alltid likt, men selv jeg forstår at det er en del plasser det ikke egner seg med levende lys. Det er rett og slett brannfarlig.

 

Denne lykten i gangen hadde jeg lys inni i mange år, men jeg tente dem aldri.

 

Lyset er som et kjempe kubbelys med tre “flammer”, og det har timer, slik at vi kan ha glede av det hver kveld.

 

Her i landet er det alt for mange branner og tilløp til branner i desember. Det burde være helt unødvendig!

 


 

Derfor går jeg i år for levende lys på bordet der vi sitter. I resten av heimen og ute på trappene er det kunstig. Ekstra kjekt er det jo at de fleste av “fake-lysene” har timer, så kan vi “brenne lys” hver kveld, uten å blåse ut eller skru av når det er tid for å gå til sengs.

 

 

Det er vel ingen steder det ikke blir kos med lys?

 

Disse rustikke lyktene på kjøkkenet synes jeg er så sjarmerende.

 

Jeg har samme lyktene utendørs, som på kjøkkenet men i en litt større variant-


 

Ute er det veldig koselig med lykter som ønsker gjester velkommen, men det er også et stad der lysene står helt ubeskyttet, så det var veldig greit å bytte til “fake lys” der og.  Jeg minner også om jule-kalenderen på Norges beste vestkant. Dagens luke finner  du her, Ha en nydelig kveld! Vi blogges snart1  

 

 

#fake, #lys, #elektrisk, #lykter, #livetpånorgesbestevestkant, #interiør, #inspirasjon

3 kommentarer
    1. Ikke fake 😊 helt ekte ledlys. Bruker bare sånne selv også, kjempefine 🙂
      Eller har faktisk sånne “gamledagse” man brenner på bordet,men i lykter rundt omkring er det sånne 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg