Pistasj glede

Heisann! Her om dagen skrev jeg litt om mine triks i ludo for å få et gjennomført interiør. Det kan du lese mer om her. Lyse, delikate og nøytrale farver er  det jeg liker best på vegger, gulv og møbler. De gir en ro i interiøret, og samtidig er slike farver veldig fine som bakgrunn for farveklattene. En nøytral bakgrunn tåler selv dramatiske farver! Selv har jeg en stor kjærlighet for sykkertøyfarver, rosa, pastellblått, mint, lime, for å nevne noen…..

 

 En av farveklattene i sukkertøyfarver her er et hjørneskap i den herligste pistasj-farve man kan tenke seg! Skapet ble ikke laget i den farven, og det tilbrakte mange år som brunt, noe det ikke er noe i veien med, men det var ikke akkurat noe blikkfang som brunt

 

Som dere vet, har jeg stor sans for gjenbruk, og det brune skapet er typisk eksempel på vellykket gjenbruk. En fin ting med brukte møbler er at man ikke trenger å være så redd for å gjøre noe galt. Det verste som kan skje når man maler, er at man ikke liker farven, eller at farven blir “feil”, men da er det bare til å male over! Husk at den som ikke våger heller ikke vinner!

 

Da skapet kom i vår eie etter at svigermor gikk bort, var planen min å male det eggehvitt, men jeg endret fort mening. I spisestuen er det meste eggehvitt, så det fristet mer med en farve som viste litt mer igjen.

 

Pistasjfarven er selvkomponert, og hjørneskapet er det eneste møbelet vi har i denne farven. Et spesielt møbel kan godt få være det eneste i sitt slag i huset! Du kan forresten lese mer om skapet her.

 

Farver gjør noe med oss, og dette skapet sprer glede! Ha en herlig dag!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg