Blått til inspirasjon!

Hei! Håper du har en fin kveld! Er det ikke herlig med våren som rykker nærmere og nærmere for hver dag? Selv lar jeg meg virkelig inspirere av herlige farver i heimen etter at julen for lengst er ryddet vekk! En farve jeg alltid kommer tilbake til i ulike varianter er lys pastell blå! -Og i disse dager frister det virkelig å slå seg løs med mengder av tekstiler i nettopp denne farven!


Det finnes vel neppe noe mer vinterlig friskt og delikat enn pastellblått på denne tiden av året! Pastellblå, himmelblå, pudderblå, babyblå  eller isblå, like vakker uansett hva man kaller farven. Og så er det faktisk en farve som passer til nesten alt, lekker sammen med hvitt og nydelig til jordfarver!

 

 

 Selv har jeg bestandig hatt sansen for detaljer i  delikate blåtoner, og vi har blant annet himmelblått kjøleskap , et herlig blikkfang på kjøkkenet! 

Tekstiler gjør virkelig noe med et interiør, og de nydelige blå nyansene erså rene og friske! For ordens skyld vil jeg opplyse om at noen av bildene i dette innlegget er lånt, og er ment som ren inspirasjon på en regnfull og grå januardag! (Lånt fra Countryliving)

Dette soverommet hadde jeg neimen ikke sagt neitakk til! -Og at tekstilene spiller en viktig rolle, er det vel ingen tvil om. Men det er jo ikke feil med peis på soverommet heller, da!  


Se på disse nydelige detaljene! Jeg synes resultatet blir spesielt lekkert når man kombinerer ulike blåfarver, noen lyse, andre mørkere!

Like delikat er dette soverommet med tekstiler fra Ellos. Og det er jo absolutt innen rekkevidde. Elleos har akkurat nå mye inspirasjon i blått på hjemmesidene sine, og jeg må si det var mye fint å drømme om nå midt mellom vinter og vår. Disse farvene har jo den fordelen at de er like fine når sommeren en gang er her igjen, når gardinene blafrer i vinden gjennom åpne vinduer og solen skinner på ruten, da er lyseblått virkelig en sommerfarve!

Puter kan man vel neppe få nok av, som disse fra Ellos, og puter er virkelig med på å gjøre hjemmet innbydende enten det er et soverom eller en stue. -Og så kan man jo forandre interiøret fullstendig ved å tilsette puter og noen andre detaljer i en eller flere farver om resten av interiøret er nøytralt! Det er kjempegøy å kunne variere på den måten!


Dersom du har lyst å ta en kikk på Ellos sine sider, finner du mye inspirasjon her.

La deg inspirere, og ha en nydelig kveld, så blogges vi snart!

 

 

innlegget inneholder annonselenker 

 

 

24 kommentarer

Siste innlegg