Er du forberedt på valgets kval?

Hei! Håper du har hatt en fin helg! Det er kveld i stuen, og denne helgen har bare flydd forbi, som tiden ofte gjør når man har det koselig!

Jeg har hatt besøk og vært på besøk! I dag har jeg og min mor vært på besøk hos min datter og svigersønn og vesle barnebarn. Der vanket det deilige fastelavnsboller med krem og syltetøy. -Og jeg som ikke visste at det var fastelavn!

Ellers har vaskemaskinen tuslet og gått her i helgen! Ektorp heter aktiviteten, og to tresetere, en toseter,fire stoler og en puff er blitt rene og pene! Herlig! Jeg er jo veldig glad i de lyse “kosesofaene”, men de ser unektelig freshere ut når de er skinnende rene!

Det finnes dyrere sofaer, og det finnes finere, men deiligere sofaer å leve med sånn midt i hverdagen med firbeinte venner finnes neppe! Så derfor har vi dem både i hus og hytte!

I kjellerstuen er det også en treseter, en toseter og en puff. Å sende dem i vaskemaskinen får bli neste prosjekt ! Akkurat nå er det de fake “saueskinnene” fra kjøkkenet som får seg en omgang i vaskemaskinen!


“Saueskinnene”, ja! Man kan jo ikke kjøre ekte skinn på et kjøkken, og siden vi har et bekjentskap med kvasse klør som heter Tara, måtte det bli noe over barstolene for å beskytte!

Egentlig er det ikke mer arbeid med hvite og lyse møbler enn møbler i mørkere farger, og jeg vil påstå at en mørk sofa kan være minst like skitten. Du bare ser det ikke.

 Det er forresten få ting som er helt hvite, og nesten ingenting ser hvitt ut når Tara legger seg på det. Hun er noe av det hviteste jeg vet om!

Men etter mange år med helhvite møbler har vi skiftet de hvite trekkene i ektorp-stolene til beige, og vi kommer nok til å gjøre det samme i sofaene etter hvert. Trekkene i to av sofaene er ganske velbrukte. Jeg synes det er fint å kombinere ulike nyanser av hvitt og beige.


Vi har forresten vattepper i ulike varianter, så sofaene kan varieres. Jeg digger vattepper, i alle varianter, særlig de gammeldagse i herlige sommerlige motiv! Men her i huset er det nok de blå som brukes mest!

Og i følge ekspertene kan man bare forberede seg på valgets kval om man liker blått ? for nå blåner det for alvor i interiørbransjen.  Ja, takk! Jeg er klar, klae doe blått! Men inn til videre tenner jeg noen blå og grønne lys mens jeg veter på den blå timen!

Ha en super kveld videre! Vi blogges!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg