Bare til pynt, eller?

Heisann! har du hatt en fin dag?  Det er vel få ting som kan piffe opp et rom mer enn sofaputer?  denne sofaputen hadde jeg ikke sagt nei takk til! Den er akkurat passe fin og passe røff!

Hele rommet forandrer jo karakter bare ved å endre putene, særlig viss utgangspunktet ellers er i nøytrale farger! Man kan bruke nøytrale puter, la putene hente opp farger fra andre interiørdetaljer eller la dem være blikkfang, som her i svigermors hus!

 

Og vips, har man et nytt rom til en billig penge! Sofaputene er altså nyttige for dem som vil forstå trendene og skaffe seg et oppdatert hjem uten å skifte ut møblene!

Dette er bare en av grunnene til at vi elsker sofaputer! Få ting kan vel som puter myke opp interiøret og få et strengt interiør til å bli vennlig!

Puter gjør sofaen mer komfortabel. Ja, om du har mange puter, kan det forandre en hvilken som helst sofa til en kose-sofa! Ja, for puter er vel ment å brukes, eller er jeg helt på bærtur?

Selv liker jeg å ha masse store puter i sofaen, men det skal være puter som tåler å brukes og puter som er gode og myke! Fyller man putene med dun, er det bare å riste dem, så holder de seg fine! Her fra kjellerstuen.

 

Jeg ser Kid skriver at de at de selger pynteputer. Er en pyntepute det samme som en sofapute, eller er det en pute som er bare til pynt?

Joda, jeg har sett puter som helt sikkert hører inn i kategorien pyntepute, puter med paljetter, glitter, knapper og andre ting som sikkert ikke er det spor gode å ligge på!

At slike puter får stå i fred og ikke blir brukt til annet enn pynt, er ikke noe problem å forstå! -Men jammen er det lekkert med en paljettpute eller fler, slik som disse shiney-variantene her fra Kremmerhuset.

 

Men her om dagen kom jeg over en diskusjon som handlet om at mannen i huset brukte putene til å ligge på når han la seg på sofaen. Det var tydeligvis utenfor bruksområdet for puten, som altså var ment til pynt!

 

Jeg har tidligere fått tilbakemelding om at det må være tungvindt med mange puter i sofaen, men det er ikke tungvindt med bruksputer.

 

Pynteputer derimot, synes jeg høres tungvindt ut. De må man jo flytte viss man skal sette seg? Nei, da vet Stella råd, hun slenger konsekvent ALLE puter, uansett utseende på gulvet, og hun har spør heller ikke om de er ment til pynt eller ei!

 

– Og når vi første er inne på puter, så må jeg bare dele bilder av noen riktig lekre puter som det sikkert går an å ligge på også! (Bilde fra Bo Bedre)

Ha en flott dag videre! Vi blogges!

 #pynt #puter #pynteputer #piffeopp #sofapute #brukspute #røff #billig #interiørblogg #livetpånorgesbestevestkant #hannetoves #hannetovesblogg

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg