Ble det ingen champagne på sengen i morges?

God morgen! Det er morsdag og valentinesdag! Selv om jeg egentlig tenker på begge deler som noe som er oppfunnet av handelsstanden, så er det jo litt koselig med en hel dag reservert for mor eller for noen man er glad i! Det er alltid kjekt med en anledning til å feire og en anledning til å gi blomster!
Likevel liker jeg best både å gi og få blomster utenom disse obligatoriske dagene! Jeg er dessuten heldig å ha en mann som kjøper blomster til meg i blant, på en helt vanlig dag, selv om han faktisk har kjent meg i 30 år!

 

Men jeg tror ikke det er blomsterkvasten, parfymeflasken eller vinflasken som bestemmer om man har det fint her i livet, ikke champagne heller for den del! Sorry, handelstand, jeg var ikke av dem som kjøpte noe i forbindelse med det to store happeningene i går!

 


Alle har en mor, er det sagt, og det stemmer, og selv har jeg et supert forhold til min mor. Men det er ikke alle som har det. Alle kjenner ikke sin mor en gang, og noen har en engle-mamma! Jeg ser at morsdagen kan være en sår dag for disse dersom de henger seg for mye opp i media sin tolkning av morsdagen. Det er liksom ikke måte på! -Og helst skal vel dagen starte med frokost på sengen, noe jeg personlig vil betakke meg for!

Når det gjelder valentine, er det vel flere og flere som lever alene i dette landet. Mange gjør det rett og slett fordi de vil det selv! Da er det godt at media har råd for det meste, også for hvordan man kan overleve valentine som singel! Kjekt å vite i tilfelle man skulle bli deprimert i oppbudet av kjærester, sjokoladehjerter og champagne som vist nok kommer til å gå av staben!

 

Selv feirer jeg både morsdag og valentine i mitt eget selskap i dag, og jeg koser meg! Det er ikke snakk om å overleve, men om kvalitetstid! Det ble ingen champagne på sengen! Gud hjelpe meg, og takk for det! Men det ble egenhendig traktet kaffe i bestemor-koppen!

 

De rosa duftlysene er fra IKEA denne gang. Jeg synes de er så herlige! I tillegg er de så billige at man virkelig kan fråtse i dem!

Tara skal og bli mor en gang. Men foreløpig venter hun på den rette. Det er ikke alltid så lett for dagens unge, kresne kvinner, så noen valentinefeiring blir det ikke på henne i år, nei!

 

Ha en nydelig dag, da, og husk å feire deg selv, i dag også!

#valentine #morsdag #mor #kjæreste #himmelmamma #roser #champagne #parfyme #sjokolade #singel #vanligdag #handelsstanden #interiørblogg #livetpånorgesbestevestkant #søndag #feiredegselv #feiring 

9 kommentarer
    1. Hver dag er en gave, en ny mulighet, alene eller i felleskap med andre. Frokost på sengen har alltid min yngste datter sørget for, men ikke i år, første år uten frokost på sengen…. Elsker frokost på sengen og spesielt på morsdag…. Siden jeg er syk i år så ble det ikke frokost på meg og jeg får ikke besøkt min mor men roser og kort har hun fått selv om….
      Jeg digger sånne dager som det vi har i dag. Det er opp til hver enkelt hovr listen skal ligge. Da jeg ikke har fått kjøpt valentinsgave til min mann i år, sa han at jeg var så flink å gi ham oppmerksomhet ellers at om han ikke fikk i år så gjorde det ingen ting…. <3
      Kos deg med Tara og Stella <3
      Ha en fin dag.

    2. Ikkje spor av champis på sengekanten her i garden. Eg sjøl kjøper ikkje blomar på morsdagen, då eg er foreldrelaus, det er rimeleg, teke alderen i betrakting. Elles er eg beden til dotter mi til kaffi kl 1700 i dag. Ha ein fin sundag vidare.

    3. Tusen takk for det! Ingen nykjøpte blomster her heller! Her kom jammen meg to utflytta “guttunger” med morsdagsgave til meg, og moren min dukket opp på døra, så det ble litt feiring selv med mannen i Nordsjøen! Ha en fin kveld! Oldemorbloggen:

    4. Jeg elsker valentinesdag og mors(fars)dag, men ikke på grunn av gaver osv. Men det at vi blir minnet på å bruke tid og energi på noen vi virkelig er glad i. Det er så lett å glemme å sette pris på de nærmest oss, ta de litt for gitt. Dager som denne gir oss et spark bak til å gjøre nettopp det 😀 Selv liker jeg jo å gjøre det resten av året også, men for de som er flinke til å glemme så er slike dager supre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg