Matkasser og sånt

Hei! Håper du har en fin dag og er superklar for helg! Når jeg skriver slik, håper jeg ingen lar seg provosere! For meg er det helg, men jeg vet utmerket godt at det ikke er alle som har fri i helgen! Vi med 8 til 16-jobber har så lett for å innbille oss at det er på den tiden arbeidslivet foregår. Da lever Norge! Men slik er det jo slett ikke!

Det er veldig mange som jobber på andre tider, og Norge stopper ikke opp i det klokken slår 16.00! Uavhengig av debatten om søndagsåpne butikker er det mange som jobber kvelder, netter og helger. Noen gjør det fordi de har lyst, andre fordi de må!

Jeg tror ikke farmor hadde hørt om tidsklemma. Men det betyr ikke at hun ikke hadde travle dager, for det må hun ha hatt. Men jeg tror ikke hun hadde samme kampen mot klokka som mange opplever i dag!

Så dukker de opp, da, alle tilbudene om å kjøpe seg litt tid, og jeg forstår virkelig behovet! Når dagene er travle, er det flott at man kan ha vaskehjelp, betale noen for å vaske bilen eller hva det nå er man har behov for! Selv har jeg ikke vaskehjelp, men jeg ingen skrupler med å levere bilen inn på vask. Mannen synes nok det er toppen på latskap, så han vasker bilene selv.


(Bilde lånt fra Kolonihagen)
I går kom en mann på døren og ville tegne abonnement på en eller annen mat-kasse. Vi har hatt besøk av representanter for andre mat-kasser på døren før. Jeg sa til denne mannen, som jeg har sagt til de andre, at det sikkert er et veldig bra produkt, men at vi ikke er interessert.

(Bilde lånt fra Kolonihagen)

Jeg har sansen for at man kan få sunn, variert og kortreist mat levert på døren, absolutt! Men sunn, variert og kortreist mat kan man få på døren uten å abonnere på noe som helst, rett og slett ved å være litt bevisst når man handler. Man må riktignok bære med seg maten til døren! Det siste kaller jeg hverdags-trening!


(Bilde lånt fra Kolonihagen)

Nei, vi er nok ikke i målgruppen for den slags kasser lenger! En gang var vi og en turbofamilie med jobber, fire barn og en haug av fritidsaktiviteter. Innimellom skulle det gjøres lekser og lages middag! 

Ja, hadde det kommet en og tilbudt mat-kasser den gang, midt i mellom finskrift-lekser, gangetabell-øving og steking av fish-fingers, ja, da hadde jeg nok slått til! Ikke bare hadde jeg slått til, men jeg hadde sett på personen på trappen som en reddende engel! For oss ble løsningen å spise middag på kvelden.

(Bilde fra Raddison Blue, Gardermoen)

Det er en tid for alt, har jeg lært meg!Turbotiden gikk over uten bruk av mat-kasser, og i dag har vi tid til å planlegge og tilberede sunn og kortreist mat uten mat-kasser!   Ha en herlig dag videre! Vi blogges!  

#matkasser #sunnogkortreist #kolonihagen #norgesbestevestkant #kortreist #sunn #variert

3 kommentarer
    1. Jeg ser absolutt fordelen med et slikt produkt , for i en storfamilie, som jeg også engang har hatt med fire barn, er tid til alt ikke enkelt å balansere.
      Nå er den tid forbi, alle er flyttet ut og dengang var det heller ikke noe slikt tilbud….

    2. Hei! Ja, det er sikkert mange fordeler, og jeg kritiserer ikke at man har behov for å kjøpe seg litt fri og litt kvalitetstid! Dessuten er det supert at det settes fokus på sunt kosthold, også for dem midt i tidsklemma! God natt! tmaiken:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg