Det stod navnet mitt på den!

Heisann! Håper du har en herlig søndag! Selv kom jeg endelig i mål med nytt design på bloggen! kjekt med litt fornyelse -selv om det bare er på bloggen! Litt finpuss må nok til, men det kommer etter hvert! 

I går skrev jeg at vi var i gang med maling -igjen! Jeg kan ile til å si at det går i hvitmaling -også det igjen! I flere år har jeg vært på utkikk etter en skjenk eller buffet, og for mitt indre så jeg for meg hvordan denne skulle se ut! Har man sett for seg noe, er det jo ikke så lett å finne noe som stemmer, og kanskje finnes ikke det man ser for seg en gang?

Men akkurat som det sies at kjærlighet dukker opp når man minst venter det, dukket skjenken opp. Vi hadde vært et ærend, og kjørte forbi den lokale “gjenbrukten”. Jeg har funnet skatter der før, bare så det er sagt. Men i går stoppet vi bare for å kikke. Der stod den, skjenken jeg hadde vært på utkikk etter så lenge! At det stod navnet mitt på den, det er sikkert og visst! Den måtte bli med hjem! Tusen takk, snille mannen min som var med på notene! (og som etterpå var med på oppussingen!)

Egentlig liker jeg ikke at antikviteter og gamle møbler males, men dette er ingen antikvitet. Det er en del av en spisestue i eik. Det ble laget mange slike spisestuer, og vi har faktisk noen stoler og en skjenk fra en tilsvarende spisestue hjemme. De er også malt.

Men viktigst av alt var det at møbelet hadde skader i fronten som ikke kunne reddes. Det ble derfor sparkling, pussing, grunning og maling.

Etterhvert som malingstrøkene kom på plass, så vi tydelig at dette var et ekte shabby chic-møbel med tegn på levd liv.

Derfor ble det riktig å la buffeten beholde litt av denne personligheten. Til slutt fikk det en lett runde med slipemaskinen. Mulig vi burde beholdt gamle beslag og nøkler. Denne gangen valgte vi å sparkle nøkkelhull og sette på mer praktiske knotter.

Møbelet skal nemlig få bli et nyttig bruks-møbel igjen, og i dette tilfellet passer knotter best. “Diamantknottene” er for øvrig de samme som vi har på kjøkkenet! 

I morgen skal skjenken settes inn i sitt rette element! Men akkurat nå står den i stuen til tørk etter mange strøk med hel-blank maling!

Ha en nydelig kveld videre! Vi blogegs!

#skjenk #buffet #baderomsmøbel #drømmemøbel #oppussing #levdliv #slitt

 

 

7 kommentarer
    1. Ok men den er nydelig uansett hvor den står. Dersom det var på Klepp dere så den nesten rett ved inngangen s trodde jeg at det var meg den ropte på men det var ikke det mente mannen min. Så jeg venter på å høre mitt navn. Vi har nemlig en gammel salong fra ca 50 tallet.
      Ha en fin kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg