Min egen stil

Heisann!

Er det ikke deilig med sol og sommer? Kunne man bare flyttet ut! Dette bildet tok jeg i en liten lansby utenfor Budapest. Der var været slik at man nettopp hadde gjort det, flyttet ut på sommerstid. På ute-restaurantene stod det stoppede, og et sted tilbrakte en gammeldags diger velour-sofa sine solfylte dager .Selv falt jeg pladask for komfyren. Om den virker eller er  bruk, vet jeg ikke, men for en sjarme! 

Jeg spurte litt om råd angående blogg på et annet nettforum, og fikk forsåvidt noen gode angående bilder og litt annet. Alltid kjekt med gode råd! Jeg fikk også kommentarer  fra noen som ikke likte samme interiørstil og ikke syntes jeg hadde noe fint interiør. Helt lovlig det. Når det kommer til interiør, så har vi jo alle forskjellig smak. Det er jo det som er spennende med å komme inn til andre, at de har en annen stil og smak enn en selv har! Selv opplever jeg at selv om stil og smak endrer seg, så er “grunnstammen” nokså lik. Det er ting i huset jeg aldri kommer til å kvitte meg med enten moten sier sånn eller slik. Det pistasj-grønne skapet er et slikt møbel.

Jeg merker at jeg blir mer og mer glad i skikkelige ting av god kvalitet, og slikt kan man som kjent ha lenge. I motsetning til døgnfluene, tåler skikkelige ting å brukes, noe jeg mener er et must i et interiør. Jeg merker også at jeg blir mer og mer glad i gamle ting, ting som har levd et liv og kan fortelle en historie. Det er nesten et privilegium når disse tingene finner sin plass i hjemmet, og ser ut til å “trives”. Ja, når det gjelder slike gamle skatter, er det nesten som jeg tillegger dem personlige egenskaper. Lurer på hva rullen under kunne fortalt…

Egentlig kan jeg nesten ikke si at jeg blander nytt og gammelt engang, for det meste hos oss har ikke et nymotens uttrykk. Hos oss er det mye som er secon-hand og gjenbruk. Personlig liker jeg ikke at det blir for “søtt” heller, så jeg liker godt å spe på med litt røffere detaljer, som stål på kjøkkenet, rotting og gamle kasser rundt forskjellige steder. De gamle kassene er dessuten super-praktiske både ute og inne, så gamle kasser finnes det en del av. 

Jeg synes det er mange stiler som kan være fine, men her i dette huset blir det landlig stil, country-living eller hva man nå ønsker å kalle det, videre også.

Ha en deilig dag! Vi blogges!

#minstil #landlig #countryliving #tingmedsjel #interiørstil

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg