Det er faktisk ting man ikke klarer om man aldri så gjerne vil

Hei, og fine kvelden etter en fantastisk fin helg! Sommeren er virkelig her, og jeg nyter det. Man kan ikke sitte inne i slikt vær, og selv har jeg vært i hagen fra jeg gikk barbeint ut i morges. Kan man ha det bedre? En hel dag som man eier og kan fylle med akkurat hva man vil!

Nå er jeg ikke akkurat så flink til å sitte i ro “og glo”, så jeg har blant annet benyttet anledningen til å dra opp uante mengder løvetann. Gjett om hønene ble glade! 

Jeg synes hagen er aller finest på kvelden, akkurat rett før mørket for alvor faller på, så her kommer noen bilder fra skumrings-hagen. At kvaliteten blir litt så som så i den belysningen, får så være. Dammen er omsider blitt akkurat så skinnende ren som jeg liker at den er. Måtte det vare!

Jeg synes det japanske henge-kirsebærtreet er så nydelig når det blomstrer, og blomstringen må bare nytes, for like fort som blomstene kommer, er det hele over.


Den hengende bjørka ved inngangspartiet har også fått fart på bladene sine denne helgen. Dette treet stod her da vi flyttet inn, men var ganske lite. Ett par år senere, trodde vi nesten det var i ferd med å visne, men det kom seg. Nå for tiden må det rett og slett “friseres” for ikke å overta hele inngangspartiet i alle retninger.

Jada, jeg ser hageslangen. Den ble brukt til å fylle dammen igjen, og skulle hengt fint på plassen sin. Men nå gjør den en gang ikke det, og fikk i stedet bli med på bildet.

I dag har det nesten vært for varmt på terrassen. Det er nok på tide å få på plass taket over paviljongen viss det virkelig er sommeren som er her.

Ja, den som kunne fortsatt å være ute på denne vakre kvelden, helst inn i de små timer. Men i morgen er det atter arbeidsdag, så det gjelder å la fornuften seire.

Det er smart å bruke hansker når man luker løvetann, har jeg forstått. Vel, så smart er ikke jeg. Jeg skulle jo bare ta en, også en til, og enda en…Dermed ble det behov for ny manikyr, og det kan man jo sysle med ute på en slik fin dag!

– Og siden jeg leste et sted at det var “barfotdag” i dag, måtte jo føttene få matchende farge.

En stk hund har vært med meg å rotet i jorden i hele dag, så da vi gikk inn, bar det rett opp i sofaen…Om noen har gått glipp av det, så dreier det seg om hvit ektorp. Heldigvis kan hvit ektorp vaskes, men det ville ikke vaskemaskinen. Der blinket et rødt lys straks jeg hadde stappet den full. Jeg vet hvordan jeg får den til å slutte å lyse. Det er “bare til å” løfte av tørketrommelen som står oppå og tippe vaskemaskinen litt framover, så renner ekstravannet som har av uviss årsak samlet seg ved utløpet ut. Men det får bli når mannen kommer hjem fra Nordsjøen, for jeg har prøvd å løfte tørketrommel alene før, så jeg ser min begrensning. Det er faktisk ting man ikke klarer om man aldri så gjerne vil, og jeg innrømmer det glatt! 
Ha en nydelig kveld videre! Vi blogges!

#hageliv #hagedam #løvetann #manikyr #skittenhund #skumringshage #kveldihagen

4 kommentarer

Siste innlegg