En nifs opplevelse

Hei! Er det ikke deilig med sommer? Håper du nyter det fine været, og at det varer riktig lenge! Det er jo dette vi ser fram til på en grå novemberdag! 
Egentlig hadde jeg ikke tenkt å skrive dette på bloggen, men nå som sommeren er her og man lever livet utendørs, gjerne med åpen dør, tenkte jeg at det kan være på sin plass med en advarsel


(Bilde lånt fra detandreteateret.no)

Selv hadde jeg en nifs opplevelse natt til i går. Når jeg er alene, dobbelsjekker jeg at alle dører er låst, så også på søndagskvelden. Kl 02,30 våknet jeg av ilter bjeffing i gangen, så et dunk fra stuen og høylydt bjeffing derfra.  Jeg sprang ned i stuen. Der stod verandadøren på vid vegg, og bjeffingen var nå på andre siden av huset. Jeg ropte flere ganger på hunden før hun kom, knurrende og snerrende som en sint tiger.  Fremdeles i sove-modus gikk jeg å la meg, og registrerte fjernt en bil som startet opp. 

Det var først da jeg våknet neste morgen at jeg forstod at vi hadde vært utsatt for innbruddsforsøk.  Politiet var enig. Heldigvis gikk det godt denne gang, takket vær en snarrådig hund. Vi har alarm, men den stod ikke på.  Men jeg oppfordrer alle til å være på vakt. Lås døren og bruk alarm om du har. -Og for guds skyld, ikke heng opp søte skilt som forteller at: “Vi er i haven!” For tyvene betyr det “Fritt spillerom inne!” 

 

Selv har jeg tidligere ikke vært så flink til å låse ytterdøren om jeg er i 2. etasje, i kjelleren eller hagen, men har blitt mye flinkere, og heretter blir det full skjerpings! Ha en flott dag videre! Vi blogges!

10 kommentarer
    1. Huff hørtes skummelt ut, bare det å vite at noen har vært inne i huset mens du sov. Bra du har hund, tenker på hva som kunne ha skjedd hvis du ikke hadde hatt den. Nei full skjerpings, lås dørene heretter, dobbelsjekk:)

    2. Det er bra å ha en firbeint alarm som knurrer og skremmer vekk uvedkommende og som samtidig er verdens beste firbeinte venn.
      Da jeg flyttet hit lærte jeg alltid å låse døren uansett. Det hender at jeg er så ivrig i tjenesten at mannen min ringer på døren og vil inn….
      …hunden logrer meg halen og jeg tror vi får besøk men den bjeffer alltid ellers når det kommer noen
      Viktig å låse …. her i sørabygdå har det vært uærlige mennesker på ferde mer enn en gang. Sikkert fordi vi bor mer avsides .. antar jeg.
      Ha en fin kveld

    3. Det må være en fryktelig opplevelse. Heldig som har hund som jaget tyvene.
      Her låser vi døra selv om vi sitter i stua rett innfor.
      Plutselig finner en ut at en skal en tur i kjelleren eller
      opp i 2.etg. Da kommer en ikke på at døra er ulåst.
      Håper det ikke gjenntar seg hos deg, eller at noen andre for den saks skyld
      skal være nødt for å bli utsatt for et innbrudd.
      Blir sint når jeg tenker på at noen ikke kan la andre sine ting være i fred.
      Godt det gikk bra hos deg. 🙂

    4. Noe så nifst! Hunden din er jammen god å ha, for er ikke alle som gir beskjed….
      Håper du ikke går og er altfor redd og på vakt, for slike opplevelser gjør noe med deg….

    5. Takk for koselig kommentar! Godt å ha hunden ja, spesielt for meg som er alene 14 dager om gangen. Man kan ikke gå rundt å være redd for alt, men jeg kommer nok til å sjekke dørene enda bedre når jeg er alene! Ha en fin kveld! maiken:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg