En kjekk bok, et smykke av et bord, og et vesen som spiser dørmatter, ja, slik går nå dagene!

Heisann! Håper dagen din er fin! Her ble det jammen meg en bloggepause, gitt, noe som egentlig ikke var meningen.  Men nå er jeg tilbake! Midt i en travel hverdag fikk jeg plutselig noen dager hjemme fra jobb sylta forkjøla.  Da er det jammen deilig å komme seg på beina igjen, føles nesten som å være igjenoppstått fra de døde. Haha!

En av dagene da jeg var hjemme og syk, fikk jeg pakke i posten, og pakke i posten er jo supergøy, særlig når du ikke vet hvem det er fra! Da var det ekstra kjekt å finne boka Ny Nordisk Design i pakken. Ja, jeg husker at jeg fikk en hyggelig melding for en tid tilbake med spørsmål om jeg kunne tenke meg denne boken! Tusn takk! You made my day!

Ellers er det alltid litt prosjekter på gang!  Akkurat nå er hovedprosjektet en rund dag som skal feires i familien om bare snaue to uker, stor dag 80-årsdag.  Det er alltid kjekt å feire. – Og så kjenner jeg hvordan jeg gleder meg til å få sønn og svigerdatter hjem fra Barcelona i anledning  bursdagsfeiringen!  Ja, det er koselig å ha kjent folk med takterrasse i Barcelona, særlig når det er sommer,  men du verden så koselig det skal bli å se dem.  Det er ikke så langt til Barcelona. Det er mange plasser nord i landet han kunne bodd som det er mer kronglete og dyrere å reise til. Likevel, man kan ikke bare stikke innom en kveldstur.

Ellers kom det et smykke av et bord inn i livet mitt for noen dager siden. Det skal bo i kjellerstuen. Jeg synes det er så utrolig nydelig med kuleben og skikkelig retrolook. På bordplaten er det dessverre et stygt brennmerke, og jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre med dette merket.

Noe annet som er kommet inn i livet mitt er et firbeint vesen  som spiser gulvmatter! Bilde av beistet kommer siden. Egentlig skulle vi bare passe henne en helg! Bildet under er fra gårdsdagens lunch. Det begynte med frynsene på teppet i gangen. Nam nam! Men på dyrebutikken visste de råd. De hadde sprayer til den slags. Dessuten fikk jeg høre om en hund som hadde spist sofa til atskillig mange ganger det beløpet du betaler for en dørmatte! Men det ser ut som sprayen virker.  

Ha en deilig dag! Vi blogges!

#hundeliv #nybok  #norskedesignere #retro

7 kommentarer
    1. Nei men har du fått deg en ny firbeint venn… så koselig da.. selv om den spiser dørmatter. Den søte lille valpen vår spiste nemlig stoler den, vel han smakte litt på dem. Han fikk egen stol og når den var stygg kastet vi den og fant ny på bytteboden. Til slutt fant vi en trådstol som vi bare la teppe i og den har han foreløpig ikke gnagd i stykker. Tepper er lettere å skifte ut. Nå har han vokst seg ut av det. Han har tygget seg gjennom stoler og leker … det ble da hund av ham for det… kos deg med det nye familiemedlemmet. Gleder meg til å se bilde av ham/henne

    2. Bordet var skikkelig fint! Men hva er det du har innimellom rosene?
      Hva er et du har fått i hus som spiser dørmatter? Pass på ledningene da…..:)

    3. Du skjønner vår hund har aldri spist noe sånt. Hun er kresen så det holder. Da hun var valp, syntest hun alltid synd på seg selv den dagen matfar dro i Nordsjøen, så da kunne det gå med en tannkost, en maskara eller annet småplukk, men dagen etter var det greit å være hjemme alene. Denne her har andre atvaner. Hun spiser rett og slett alt, eple, fersken, gulrot, og altså dørmatte. Tepper kan skiftes ut, men her i heimen er de persiske, så jeg har ikke så lyst å skifte dem med det første. Men så er hun søt som sukker da, vet du….Ha en deilig kveld! tepausen.blogg.no:

    4. For et kult bord! Synes retro stiler er så tøff, samtidig ikke for tøff – en mellom ting kanskje. Synd det med matten da, som Maiken sier over; pass på ledningene og gjem unna skoene!
      Ha en fin dag videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg