Til å bli glad av

Heisann! Håper du har hatt en fin start på uken! Selv klarer jeg ikke å bli helt enig med meg selv om jeg liker mandager eller ei, men man har vel bare å likeså godt man kan! Lørdag skrev jeg om min elleville garnhandel, og nå står posene linet opp i gangen i andre etasje. Ja, for det var vel ingen som trodde at det gikk an å få nøstene pent tilbake i to poser?

Du vet sikkert like godt som meg hvordan det klør i fingrene etter å kaste seg over garnet når det er kommet i hus. (Jada, det er litt garn i hus fra før og da!)

Ja, jeg kunne nok strikket i striper til en hest eller to av alt garnet, men stripe-genseren var allerede pinnene, så da var det bare å komme i mål.

Jeg leste en gang på en håndarbeidsside om hvor mange håndarbeidsprosjekt folk hadde på gang samtidig, og det var ikke småtteri for mange! Selv er jeg så pinglete at jeg bare har ett prosjekt på gang om gangen. Så da var det å strikke stripete genser, i str 2 år!  

Ja, om jeg skal være helt ærlig, så fulgte dette garnet også med meg hjem fra en butikk jeg var innom for en tid tilbake, billig var det og! Og for noen gladfarger! Da var det bare å plukke et nøste av hver av de fargene som så fine ut, og to rosa for sikkerhetsskyld!

Så er det jo bare supert at man får gratis oppskrifter både her og der for tiden. Kjekt å ha oppskriften på telefonen er det og. Denne oppskriften fant jeg her. Selv om garnet er et helt annet, så stemmer strikkefastheten, og det er jo det viktigste.

I blant er det kjekt med noe som går raskt unna, for ikke å snakke om hvor glad man blir av glade farger! Ha en herlig dag videre! Vi blogges!

#billiggarn #garn #salg #strikking #barnegenser

5 kommentarer

Siste innlegg