Det skal bli herlig å komme opp til varm hytte!

God morgen! Har du det fint? Plutselig oppdager jeg at det slett ikke er sommer lenger, noe som egentlig ikke er en bombe på denne tiden av året! Det er bare det at når vi plutselig får Indian summer i september, og denne i tillegg strekker seg langt inn i oktober, ja da tror vi det skal være slik. I tillegg hadde vi noen fantastisk fine dager i Canada med over 20 grader. Nei, det er ikke vanlig med slikt vær der heller på denne tiden av året! Men i dag lyste det mot meg fra bilen at det var fare for is på veien! Ja, er det noe som snur fort, så er det været!

Bilderesultat for høst

Ellers ble det montert varmepumpe på hytten mens jeg var i Canada, og jammen skal det bli herlig å komme opp til varm hytte denne vinteren! Tidligere har vi kommet opp til iskald hytte og fyrt på med gass og ved første kvelden. På det kaldeste har det vært på sin plass å tulle seg inn i et teppe mens vi har ventet på at hytten skulle bli varm. Ja, skikkelig varmt blir det ikke første kveld når det er vinter og kaldt ute. Jeg må si det skal bli spennende å se denne vinteren. Ikke minst er jeg fornøyd med at den fikk en diskret plassering etter råd fra han som monterte den. Vi hadde sett for oss at den måtte stå en mye mer dominerende plass. 

Ute-delen er plassert under terrassen og det er lagt en plate over for å hindre at det trenger fukt ned i den. Der står den skjermet mot vær og vind, og vi slipper å ha en slik stygg anretning midt på veggen.

Temperaturen er stilt på behagelige 16 grader.
 

Med fare for is på veien oppdager jeg også at det ikke er lenge til jul. Den oppdagelsen kommer egentlig like bardust på meg hvert år. Var det ikke meg som skulle starte tidlig med juleforberedelser i år? Men det er vel fremdeles tidlig? Eller, hva mener dere? Julestrømpe til barnebarnet er uansett på plass, innkjøpt i Canada.

Uansett, først er det høst, og det er jammen koselig, så til helgen blir det å slå et slag for å skape høstfeeling i heimen, for det er ikke så mye som skal til, fram med skinn og pledd i stuene, noen lys i høstlige farger og litt høstpynt, så er vi der. Men det tenker jeg at jeg skriver mer om en annen gang! Ha en super helg, da! Værmeldingen lover visst bra for de fleste av oss denne helgen! Vi blogges!

 

 

#hytteliv #varmepumpe #varmhytte #julestrømpe #høst

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg