Slik dekorerer du med markens grøde

Heisann!  Jeg håper du har en fin dag! En fin dag, med helgen like om hjørnet, som de sier på radioen. Jeg vet det er mange som irriterer seg over nettopp den setningen. Kanskje betyr helg ekstra lange og travle dager for dem.  Og det er jo ikke slik at de fleste jobber fra 8-16 heller. Men nok om det.


(Bilde lånt fra aperitiff.no)
Selv er jeg blant dem som har fri i helgen, fri til å gjøre noe annet, og denne helgen skal jeg låne verdens herligste lille tulle. Ja, selvsagt er jeg helt nøytral! Alle bestemødre er jo det!  Men sikkert og visst er det at hverdagen får et annet tempo når man passer en på ett og et halvt år! Sagt på en annen måte så er det lite død-tid!


(Bilde lånt fra frukt.no)
Men jeg tenker det skal bli tid til å litt utendørs også. Nå på høsten, når sommerblomstene har visnet og julepynten ennå ikke har kommet fram, føler i alle fall jeg behov for litt høstlig pynt. Lyng er på plass ute for lengst, og ofte har jeg latt det bli med det, men det er kjekt å pynte litt mer! Kanskje var det 10 dager i Canada som gav meg inspirasjon til å gå for orange gresskar!  Nei, jeg kan ikke fordra orange, ikke på klær i alle fall! Men som dekorasjon er det faktisk ganske tøft med litt spreke farger! Flere av bildene jeg viser her er lånt, og de er ment utelukkende til inspirasjon. (Kilden står under bildene) og selv ble jeg
superinspirert av disse herlige bildene!

(Bilde lånt fra opplysningskontoret for frukt og planter)

Inne går det forresten også an å pynte med litt av markens grøde. Her er det brukt tørket frukt sammen med nøtter. Da kan dekorasjonen stå på kjøkkenbenken og holde seg fin lenge.

Ha en nydelig dag og en god helg enten du har fri eller ei! Vi blogges!

 

#markensgrøde #gresskar #pyntegresskar #mattilpynt

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg