I år skal jeg starte tidlig med juleforberedelsene!

Heisann! Plutselig gikk det opp for meg at det nærmer seg jul.

Ja, i år skal jeg jammen starte tidlig med juleforberedelsene. Kjenner du deg igjen? Men stopp en halv, det er vel for seint å starte tidlig nå? Til neste år derimot, ja da skal jeg starte tidlig. Men ennå er det mye man kan rekke, om man ikke nettopp går for store strikkeprosjekter og sånt. Og grunnen til at jeg kom på dette med jul og strikkeprosjekter var vel at jeg var i forening med en som hadde som årets førejulsprosjekt å strikke 27 luer med tilhørende votter som julegaver til kjente og kjære. Skrekk og gru, kan man tenke, men hun manglet faktisk bare noen få vottepar, så det går an. 

Nå har jeg ingen ambisjon om å strikke verken luer eller votter til jul, så det er sagt. En og annen rask liten gave kan det hende det blir. Det får tiden vise. Ett år ble det Marius-puter, Marius-oppbevaring til vedbriketter og Marius-vinskjuler til både den ene og den andre. Det er raske prosjekter, som det fremdeles går greit å komme i land med. La deg ikke lure av at bildet over er fra påsken. Det er en av disse julegavene, og julen varer som kjent helt til påske.

Men nå handler det først og fremst om å sette julen på dagsorden og begynne å tenke litt jul. Bildet over er fra julen i fjor, og det er ikke så lenge til adventstaken skal fram igjen. Om det blir lilla eller hvite lys i år har jeg ikke tatt stilling til ennå, men livet er som kjent fullt av vanskelige valg! Jeg liker ikke å fly rundt i juletravle butikker, eller sagt på en annen måte, jeg kan ikke fordra å handle i juletravle butikker. Å kikke i de samme travle butikkene,   er noe ganske annet, og da kan man faktisk kjenne på ekte gammeldags julestemning.  Men i dag tror jeg jeg nøyer meg med noen bilder fra tidligere juleprosjekter og  litt annen juleinspirasjon. Telleren in til Bloggurat dukket forresten opp igjen like plutselig som den forsvant!  Ha en nydelig kveld! Vi blogges!

#juleforberedelser #marius # jul #lillalys #advent #juletravelt

 

 

7 kommentarer
    1. Kanskje litt for sent å si tidlig ja.. eg begynte i september eg. SÅ eg var tidlig ute:D men har ikke pyntet til jul, holder på å lage ting til julemesse eg skal være med på siste helga i denne måneden. Lager ting hver dag, som eg legger ut her på bloggen:) sjekk det ut om du vil

    2. Heisann,
      I går så satt jeg meg ned for å skrive ned en liste over hva jeg skal handle inn av gaver, også hva 🙂 så i år skal jeg jammen klare å få de fleste gaver i hus før desember. Det er nemlig årets mål og for en gang så skal jeg klare det for å ha tid til å bare kose meg i julemåneden. og jeg er faktisk i havn med et, par, tre strikkede gaver.
      Ha gode dager

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg