Bling-bling blir man ikke ferdig med, nei!

Heisann, som tiden flyr! Plutselig er vi midt i november og vel så det. I går var det faktisk hele 28 år siden den morgenen da jeg stod i 7. etasje på sykehuset i Stavanger, daværende barselavdelingen, med en nyfødt babygutt ved siden av meg. Selvsagt var han  verdens nydeligste.  Nede på bakken gikk livet sin gang. Biler kjørte forbi og det var en ganske vanlig novemberdag med snø i luften. Dette var i 1988, og det begynner å bli en stund siden, noe vi ser spesielt godt på gamle bilder. Studentmoren som ikke kunne forstå at verden ikke stoppet opp, i det minste et lite øyeblikk den dagen, hadde bleket hår og en slags hockey-sveis. Knallrosa negler og strass i ørene hadde hun sikkert og! Det var tross alt på slutten av det glade 80-tallet og bling-bling-faktoren var fremdeles hjertelig til stede for de fleste av oss. Telefon hadde vi ikke ennå i vår nyetablerte rekkehuslykke, men den kom, og selvsagt var den rosa! Selv om rosa er en farge jeg aldri blir helt lei av, kommer jeg aldri til å omgi meg med så mye rosa som den gang, nei.

I disse dager er vel heller spørsmålet om man er klar for rødt snart, eller kanskje enda viktigere om advent-lysene skal være lilla eller ei. Som jeg har sagt så mange ganger før, det er de virkelig store verdens problemer man strever med her i blogge-verden!

Men jeg får bare innrømme at jeg ikke liker lilla, jeg kan faktisk overhodet ingenting med den fargen. Det  gjelder over hele linjen enten vi snakker klær eller interiør. I barndomshjemmet var advent-lysene lilla. I vår heim ble de sjelden det. Jeg hadde alle slags gode og mindre gode unnskyldninger for å velge andre farger, som regel hvitt eller svart. Men i fjor, på nyoppusset kjøkken, gjorde jeg et stort og modig eksperiment. Lysene ble lilla, noe som ble kommentert av en av de unge og lovende. Så får tiden vise hva det blir i år. Jeg må nok tenke og blogge litt mer om dette vanskelige valget først, tenker jeg.

Mens vi først er inne på dette med farger, det er jo ikke over med advent-lysene om du trodde det! Og med fare for å virke ekstremt vanskelig, så er ikke rødt heller en personlig favoritt. Det var enkelt i de gode gamle dager, da stuen var rosa. Man kan simpelthen ikke pynte en rosa stue med rødt til jul. Man trenger ikke å være hekta på interiør for å forstå såpass, er du ikke enig? Men det begynner å bli en del år siden den rosa stuen nå, og julen i heimen har blitt mer og mer rød. Når alt er hvitt og naturfarget til vanlig, er jeg blitt ganske så glad i dette røde innslaget når vinteren er på sitt mørkeste, så rød jul er kommet for å bli.

Men ennå er vi ikke helt der, så vi venter litt med det røde. I går var jeg å fikk fikset neglene, med en fantastisk nude eller rosa-beige-farge. Det er så herlig å føle seg velstelt på neglene, og jeg må bare skryte litt av flinke Katarzyna på Senso Velvære.

Siden jeg ikke er så flink til å bruke hansker når jeg gjør husarbeide, og heller ikke er så flink til å ta hensyn til neglene mine når jeg står der med malekosten eller er opptatt av et eller annet DIY-prosjekt,blir det acryl på meg. Ja, jeg vet det er mange meninger om dette, men jeg vet også hva som funker for meg,  og jeg kan love at jeg har prøvd mye forskjellig gjennom årene. Katarzyna bruker ikke tipper, men støper, noe jeg synes gir et mye finere resultat. Men neste gang, ja da blir det nok julerødt og bling-bling, tenker jeg! For bling, det blir man ikke ferdig med.

Ha en nydelig dag videre, da! Vi blogges.

#verdenstoppet opp #nyfødt #snartjul #rød #lilla #advent #negler #acrylnegler #negledesign

 

11 kommentarer
    1. Selv om alle jeg kjenner ville ha sagt at lilla er den fargen de forbinder med meg, så pynter jeg huset med lilla kun i adventstiden. Det til tross at jeg ikke har noen religiøs begrunnelse for det.
      Til jul, og her starter ikke jula før julaften, så det pyntes så nær som mulig – bruker jeg ikke rødt verken i spisestua som er blå eller i stua som er burgunder. Mest rødt er det på kjøkkenet hvor nissene hører til.

    2. Så koselig lesing. Årene går fort og barna vokser til. Lilla er en farge som gjør mye av seg syns nå jeg og det mener jeg også om rødt. Selv varierer jeg med adventlysene. Liker dem godt hvite også. Har som regel 2 adventstaker. En i stuen og en på kjøkkenet. Brenner adventlys på kjøkkenet hver dag i julen. Begynner å bli fargeømfintlig for alt det røde i julen og toner det ned. Allergi har jeg også utviklet mot nisser men jeg tåler dem i små doser.
      Ha ne fin helg

    3. Hehe! Ja, nissene begynner jeg og å bli litt allergisk mot, men jeg er enig i at det går greit i små doser. Samler derfor hele “kostebinderiet” ved peisen, så kan de sitte der til det blir januar! 🙂 Helhvit jul er ikke helt meg det heller, for å si det slik. I helgen har jeg to ganger opplevd at gjestene ikke så min hvite katt i sofaen. (Katten er hvitere enn sofaen) Ha en deilig dag!
      tepausen.blogg.no:

    4. Hehe! Nei, så gale var det ikke, men det var noen som ryddet unna et par puter for å sette seg, og putene handlet på pus. Dagen etter var det en som holdt på å sette seg, men en katt har som kjent klør og kan frese! Fine dagen videre! tepausen.blogg.no:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg