Det er vel ingen som handler duftlys på IKEA!

Heisann, godtfolk! På Black Friday var jeg på IKEA.Jeg var ikke alene for å si det sånn….Det var 10% på alt på IKEA denne dagen, og folk hadde gått mann av huset for å spare noen kroner.Lørdagen var jeg på Rusta, Europris og Nille. Det er ganske rart i grunnen, for det er ingen som handler på Europris og Nille. Likevel er det fult med folk der. Forstå det den som kan! På samme måten er det forresten på Sparkjøp. I blant treffer man kjente på slike butikker. De handler jo aldri der, men er likevel innom. På IKEA handler folk. Det er ingen som synes det er flaut å innrømme at man handler på IKEA. Selv handler jeg mye der.

Men selv om nesten alle handler på IKEA, er det ingen som kjøper duftlys der. Det blir liksom litt for simpelt. Nåja, ingen og ingen, fru blom. Det hender faktisk at jeg kjøper vaniljeduftlys der. De andre duftene kan bli litt for overveldende.  Denne  gang dristet jeg meg til å kjøpe noen små søte lys med appelsinduft også. Det virket som IKEA hadde tatt høyde for at det kunne bli flere enn meg som slengte med noen lys nå før jul, for lys var det nok av! 

Bilderesultat for apelsin

Ellers må jeg innrømme at jeg blir litt matt av hele Black Friday. I følge avisen er det den store bulkedagen. Det har jeg ingen problem med å se for meg. Selv er jeg ikke typen som sover ute for å få med meg gode tilbud. Jeg er heller ikke den som skipper jobben en mandag i januar for å få med meg møbelsentrenes supertilbud. Den slags gjør meg bare stresset og sur, så jeg holder meg som regel langt unna slike salg, selv om jeg vet det er penger å spare. Men når det rett og slett blir slosskamp om godbitene, som på Sørlandet, ja, da lurer jeg på om verden er blitt gal! Har ikke de fleste som lever i dette landet nok av ting og tang? Jeg bare lurer.

Bilderesultat for ikea duftlys

Bilde lånt fra ikea.com

Da IKEA på Forus åpnet for mange år siden, var det mange gode tilbud som var annonsert lang tid i forveien. Lite visste man den gang om hvor stort IKEA egentlig var, og lite tenkte man vel over at alle hadde fått samme reklamen i posten. Vi var mange, mange som stod i kø for å sikre oss godbiter. Blant annet var det en startpakke til blivende foreldre med alt mulig nyttig til babyens første måneder. Jeg var ikke den eneste høygravide i den køen, nei. Og har du et barn født på høsten i 1988, er det godt mulig du stod i samme kø.


Bilde lånt fra ikea.com

Duftlysene fra IKEA ble forresten testet i helgen, og de  var helt greie, ikke fantastiske, ikke forførende eller eksklusive, men helt ok hverdagslys! I blant er det akkurat det som skal til! Ha en herlig dag! Vi blogges!

7 kommentarer
    1. Nei, ikke så masse billig lys på meg. Liker ikke vokslaget på dem. Kjøper helst 100 % stearin fra matbutikk og nille, og kan da støpe om restene til nye hjemmelagde lys. Noen ganger blir det lys med vokslaget, men da er det bilde eller tekst som forfører meg 😉 Hjemmelagde lys er kjekt, men tar tid å lage. Setter pris på lys fra Løiten lysstøperi også, men de blir mest til pynt. Råflott å brenne dem 🙂

    2. Ja, det erkjekt med skikkelig fine lys, men som du sier, blir de mest til pynt, og det er jo litt dumt. Men jeg er akkurat lik selv, skal liksom spare på det… Ha en flott dag! fjellgeitbundingen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg