Da julelysa brente dagen lang

Heisann, midt i romjula eller noe sånt! Det var visst på denne tida julelysa brente dagen lang i de gode gamle dager? Det gjør de forresten hos oss og for tiden. Det tar jo evigheter før det blir lyst om dagen. Etterpå blir det plutselig mørkt, nesten rett etter at man har stått opp.

Jeg har sikkert skrevet om led-lys mange ganger, og de er jo et funn for slike som meg som virkelig elsker å ha brennende lys overalt. Neida, jeg har ikke sluttet med lys. Men nå plasserer jeg ut ?grunnbelysningen? i  led-lys , så går jeg over på de eksklusive lysene og duftlysene. Man har litt mer kontrollen  når det ikke brenner lys i hver en krok, særlig når man tilbringer dagene med hunder, katter og barn. I går gikk like godt hele strømmen under uværet, så da var det greit med levende alternative lys mens man famlet seg fram til sikringskapet.

Ellers har vi hat en fantastisk koselig jul med masse familie. Det er herlig når det kreler av liv i huset igjen, så får det være at alle ikke har samme døgnrytme. 

Ennå er det lun romjulsstemning i heimen. Jeg har beholdt de røde dukene, og langbordet dekkes  med  juleservice til måltidene.  Langbordet, ja, tror dere ikke den ene klaffen fant det for godt å gå i gulvet med et brak på julekvelden, to kuverter, og en karaffel med rød saft. Vi må nok sjekke den klaffen før den brukes igjen, tenker jeg!

Men nå er et bare å kose seg med alt som hører romjulen til, inklusive røde duker. Jeg vet så inderlig vel at man snart våkner en januarmorgen og ikke kan bli kvitt julen fort nok! Ha en nydelig romjul videre!  Vi blogges!    

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg