Hva passer bedre enn dette på hyttedoen ?

Hei! Håper du har hatt en flott helg! Nå går det jammen mot jul i ekspressfart! I går kveld fikk jeg da pyntet en busk på hver side av huset med litt lys, så får man ta resten etter hvert. Jeg er ikke helt i julepynte-modus ennå, kjenner jeg, selv om vi fikk en forsmak på hvit jul i helgen på hytten. Det er kommet masse nysnø, og det er jo bare så herlig! 

Dette må vel kunne kalles winter-wonderland?

Magisk stemning med snø fra taket! Ja, hvit snø er vakker, men i parantes bemerket, er dt helt greit at snøen holder seg på fjellet, så kan vi kose oss desto mer der. Dette lover i all fall bra for skisesongen!

Ikke noe å si på utsikten akkurat! Senere på vinteren går ofte snøen langt over stuevinduene på denne siden av hytten.

For et par dager siden skrev jeg litt om hvordan man skaper en lun og rustikk stemning på hytten, og nå  benyttet jeg anledningen til å knipse litt bilder inne i dagslys. Det er ikke alltid så lett å få noe inntrykk i skjæret fra stearinlys, selv om det er aldri så koselig. 

I gangen venter tøflene på oss.

Nei, vi bruker ikke disse trugene. Men de er et koselig innslag på veggen i gangen, synes jeg. Ellers har vi andre truger i bilen, som brukes for å komme til og fra hytten på vinteren.

En skibar kommer man ikke utenom på fjellet, eller hva? Barkrakkene og bordet kjøpte jeg flere år før vi kjøpte hytte, og jeg har ingen unnskyldning for det kjøpet heller. Ikke hadde jeg noe sted å gjøre av dem heller, men de ropte på meg! 

I gangen har vi fjellets dyreliv på sofaputene.

Disse kaninene var visst egentlig sofaputer, men de var så søte at de endte med å være i sofaen hele året.

Fra gangen og inn i stuen. Her er inngangen akkurat gjort større, og det ble mye lysere. 

-Og i stuen går vi for sauer. Sauer har vi forresten rett utenfor døren også når det er sommer, så det må vel passe bra? 

På fjellet kan man slå seg løs med spreke farger, synes jeg. Det bidrar til å gi en lun og rustikk stemning.

Det er vel ingen bombe at jeg har en stor kjærlighet for gamle ting, og hva passer bedre på hyttedoen enn et gammelt vaskebrett?

Ha en nydelig dag videre! Vi blogges!

 

6 kommentarer
    1. Jo dette var virkelig Winter Wonderland, og jeg kan godt se for meg en trivelig julefeiring der. Masse snø på julaften, og lett snøfall… Det er nesten sånn jeg husker barndommens jul. Det er virkelig trivelig på hytta deres ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg