Selv om det kanskje ser slik ut på bildet….

Hei! Håper du har en fin dag! Jeg har tenkt en stund på at jeg burde få meg en ny header, og nå tenkte jeg å gjøre alvor av planen, noe som var enklere sagt enn gjort!

Har du noen gang forsøkt å ta bilde av en katt som absolutt ikke har noen planer om å bli tatt bilde av, og som i tillegg er utstyrt med kvasse klør? En katt må vel være verdens mest egenrådige vesen, så det er ikke bare å komme her liksom. Etter et liv med katter, forstår jeg veldig godt hvor Walt Disney hentet inspirasjon til katte-skikkelsene  sine fra, og jeg er overbevist om at han må ha hatt god kjennskap til disse arrogante små damene i pels. Ja, selv jeg innrømmer at du ikke kan bestemme over en katt og at  katter kan være direkte onde.Likevel er og blir jeg et kattemenneske, og jeg forsvarer glatt at de kvesser klør på møblene og stjeler julekuler på juletreet, og sikkert mye annen uønsket atferd som jeg ikke kommer på i farten. Noe av det jeg liker med katter, er jo nettopp kombinasjonen av kosedyr og vilt og farlig rovdyr. Tara, på bildet under, ser svært så fredsommelig ut på bildet under, men skinnet bedrar. Det er ikke alltid ting er som de ser ut på bilder. 

Men før katten ble et tema i forbindelse med ny header, var det en del andre spørsmål å ta stilling til. Det er nå en gang slik, både i blogge-verden og ellers i verden at ting ikke alltid er helt slik de ser ut, og noen ganger kan forskjellen være større enn andre ganger. Det er ikke for ingenting at jeg alltid finner ledninger og andre uønskede elementer først etter at jeg har tatt et bilde. Så er det å kamuflere ledningen og starte på nytt. Jeg liker ikke ledninger, spesielt ikke på bilder.  Litt kjekt med strøm i heimen, er det likevel, da, så da blir det å praktisere kamufleringens kunst. Det er mye annet jeg ikke liker på bildene mine og, som fargesprakende toalettsåpe og grelle flasker i dusj og badekar, men det fortjener et eget innlegg, for man har jo sine metoder for å kamuflere styggedommen der og.

Ja, det er som regel relativt ryddig i heimen, men, nei, det er slett ikke alltid fritt for hundehår på teppet for å si det slik.  Det er og et faktum at hundene har lagt sin elsk på en sofa i tv-stuen. At denne sofaen er hvit, som resten av sofaene hjemme, gjør sitt til at den må vaskes veldig ofte. Jeg trøster meg med at det må være det mest bakteriefrie sittemøbelet i huset. Heldigvis holder hundene seg unna andre sofaer og stoler. Kattene ligger hvor de vil. De er jo katter, så det er en helt annen historie. Men dermed tar vi ikke bilde i TV-stuen i dag akkurat. Over en annen sofa henger noen fargerike bilder, som ikke trenger være med i headeren. Vi tar ikke bilder her heller, ferdig snakket. Lysekroner, julepynt og juletre er også uønsket.  Da drar vi heller krakken-eller var det sofaen-bortåt glaset, så sett vi oss å ser!

Nei, jeg sitter  ikke å ser etter noen julestjerne. Jeg har fanget en katt, en katt jeg vil ha med på bildet. Tara, derimot, er ikke enig i at hun skal være med på noe bilde. Det kan jeg like godt glemme først som sist. Livet har som kjent aldri vært rettferdig, og hundene kan veldig godt tenke seg å sitte i sofaen sammen med meg, eller helst på fanget, begge to på en gang, og vi snakker ikke om miniatyrhunder akkurat. 

Se mot kameraet, pus, ikke klore, Au!  Smile mot kameraet med det vesenet på fanget, nei, det kan jeg bare glemme. Men går det ikke å få ok bilder med en katt, ja da får man finne en katt til. At Diva, som er svart, er håpløs å ta bilde av i utgangspunktet, ja, det glemmer vi også i denne omgang. Hun pleier i det minste å være medgjørlig.  I denne stund er ingen medgjørlige, selv om det kanskje ser slik ut på bildet under.

Jeg slipper villdyrene fri, og konstanterer at innsatsen ikke alltid står i stil med resultatet, stivt smil og katter som ser ut som de er fanget med makt, hvilket jo er tilfellet. Juletreet er kommet med på noen bilder i all sin prakt, og møbler og diverse annet, blant annet en forvist hund, speiler seg i verandadøren. Det er heller ikke julestjerna som blinker inn gjennom glaset , som forøvrig hadde trengt en vask, men gatebelysningen utenfor! Ja, det hele er berre lekkert!  Så for å gjøre en lang historie kort, så beholder jeg den headeren jeg har i uoverskuelig framtid! Ha en fantastisk dag videre! Vi blogges!    

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg