Tv-slaver klar for en kveld framfor skjermen på Norges beste vestkant

Jeg er ingen tv-slave. Snarere tvert i mot. I blant kan det være litt dumt. Når andre snakker om alt det kjekke som gikk på tv kvelden i forveien, forstår jeg jo at jeg har gått glipp av noe. Det kan være en god serie eller en spennende debatt. “Sinnasnekkeren”, “Tid for hjem” og “Årets hjem”, jo da man får da med seg noe.  Man kan og plutselig dumpe borti ett eller annet som er verd å se på.  Søndagsmorgener om vinteren når mannen er offshore og resten av huset sover, kan jeg godt ha kvalitetstid i pysjamasen med repriser på “Drømmedesign”.

I vårt hus bor det noen virkelige tv-slaver, noen som ligger i sofaen og glor så lenge det er bilde eller lyd på skjermen. Jeg snakker selvsagt om dyrene. Visste dere at hunder liker å se på tv? Vår kan ligge slik i timevis. I blant sukker hun litt, sovner litt og kikker bort igjen. Kattene liker også å se på Tv, men helst viss det er mennesker som vil se sammen med dem.

Her har de rigget seg til med blikket mot skjermen. Ingen tvil om at hunden foretrekker denne stolen. Det gjør jeg også, så det gjelder å sikre seg orkesterplass like godt først som sist! (Bildet er tatt mens vi ennå hadde Fia. Hun pleide alltid være klar for en TV-kveld, og lå å malte i sofaen)

Ha en fin kveld!

 



Livet på Norges beste vestkant

8 kommentarer

Siste innlegg