Å få roser…….

Jeg tipper det er mange flere enn meg som synes roser har noe helt eget over seg. I hagen har vi mange ulike roser. Det kommer jeg tilbake til i et senere innlegg her på bloggen. Å få roser, det er koselig hele året.

Friske roser er nydelige, men de kan og være fine når blomstringen er på hell. Jeg liker å bevare rosene jeg får så lenge som mulig.

På kjøkkenet har jeg tørkede roser oppå kjøkkenskapene. Jada, det er sikkert mange som mener mye om det, først og fremst om støv og sånn, kan jeg tenke meg. På 80-tallet hadde jo “alle”tørkede roser på syrelutede skap. Så forsvant det ut av motebildet. Jeg kastet mine. Siden har det flere ganger blitt nye samlinger. Med jevne mellomrom har jeg kastet alt å begynt på nytt. For egentlig er det koselig å ta vare på de rosene man får, om ikke for evig, så iallfall litt lenger enn buketten vanligvis varer.

Vakre tørkede roser…

– Og vakre friske roser

Ha en fortsatt fin dag!

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

Livet på Norges beste vestkant

5 kommentarer

Siste innlegg