Mer glasskunst fra andre land

Jeg skrev om glasskunst i et tidligere innlegg her på bloggen. Jeg fortalte om solsikkebollen jeg fant i Polen da jeg var med min eldste sønn der på tur med Aktiv Fredsreiser. Bussjåføren var ikke super-happy for å finne et trygt sted for solsikkebollen min, men han gjorde en innsats for at den skulle stå trygt.Fordelen med å komme til Krakow med buss var jo nettopp at man kunne ta med seg glass, noe man ikke kunne sendt i kofferten på flyet.

Mannen min reiste samme tur med sønn nr 2, og kjøpte gave til meg der. Tung som bly og i rød krystall. Nydelig!

Men jeg har vært i Krakow å handlet flere ganger, både med Aktiv Fredsreiser (3 ganger) og andre anledninger. Neste gang jeg kom til Polen og Krakow, var med min yngste sønn  med Aktiv Fredsreiser . Bussjåføren var den samme. En av dagene på programmet er handledag i Krakow. Gjett hva jeg fant! I samme butikk som sist, men denne var “litt” større. Bussjåføren var en gentlemann. Han sendte meg et blikk før han plasserte vasen på en trygg plass. Siden har den stått i gangen vår.

Da jeg var med datteren min i Krakow, handlet jeg også glass……Vel, de blir presentert på bloggen en annen gang.

Dette glasset ble med hjem fra Hammamet første gang vi var i Tunisia. Hos oss blir det brukt som lysglass til jul. Det er for stort og tungt til å drikke av.

Fra Tunisia kommer også dette fatet. Det er kjøpt flere år senere enn glasset over i Port El Kantaoui.

Da barna var små, tilbrakte vi flere sommere i Mamaia, Romania. Disse vasene er brakt med hjem derfra. Den gang kunne man ta med slike ting inn på flyet. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å sende dem. Ha en fortsatt flott søndag!

Livet på Norges beste vestkant

__

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg