Det er høst i luften, og jeg har plantet lyng

God morgen! Det er høst i luften en tidlig morgen på Jæren, og undertegnede har plantet lyng. Før blomsterkassen var helt tørr, skrev jeg adressen på den, og kassen ble skrudd på veggen. Nå skal ikke jeg gå inn på noen diskusjon om nynorsk eller bokmål. På kartet over området der vi bor, kalles veien vi bor i for Måltrostveien. Dette skrev jeg da og på kassen. En observant nabo gjorde meg oppmerksom på at det heter Måltrostvegen på skiltet der vi kjører inn, og dessuten bor vi i en nynorskkommune! Vel, dermed ble skriften min endret, Rett skal være rett!

Klar for høst, på rett målform! På bildene under sees kassen slik den var før rettingen! Er jo kjekt at naboene legger merke til våre små fornyelser!

 

Ellers er det fredag og snart helg! I kveld er vi invitert på reker og krabbe hos datter og samboer.  

Ha en flott fredag og en nydelig helg! Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

#høst, #lyng, #blomsterkasse, #nynorsk

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg