Til skrekk og inspirasjon!

Hei! Håper du koser deg på en novemberdag! Grått og ruskevær ute, fører til fornyet interesse for livet inne. Jeg har oppdaget en ny tv-kanal den siste uken, tv2 livsstil. Siden jeg ikke er den som har mest kontroll på tv og tv-kanaler, måtte jeg sjekke ut om kanalen virkelig var ny, eller om den bare var ny for meg.

Jeg elsker program som handler om oppussing, og på kanalen er det et program som heter Rom 123. Der pusser de opp stygge rom og rom som er utgått på dato.


 

Kjekt å se på, men rent personlig kunne jeg tenke meg at de satte kameraene på selve oppussingen, ikke bare før og etter.

Det at vi får se hele prosessen, er noe jeg liker med Sinnasnekkern. Vi får følge veien fra rønne til drømmebolig.

Vi som er litt ekstra hekta på interiør og oppussing, har jo alltid en ide eller fem i hodet om noe som skal endres eller flyttes på. Om ikke annet er det helt sikkert noe som skal males!

Vi maler og maler, og så maler vi litt til! Selv maler jeg stort sett hvitt og eggehvitt. Jeg er nokså kjedelig slik!

I sommer var vi faktisk så dristige at vi gikk for grå stue, riktig nok lys grå. Men grått er rimelig trygt da. Det er av mange beskrevet som den nye latte, som igjen var den nye fransk grå. Vi har hatt fransk grå stue en gang i verden, så sånn sett følger vi bare strømmen.

 

Det som er helt sikkert, er at om jeg hadde kommet hjem til grønt soverom, eller soverom med grønne detaljer, slik de gjorde i Rom 123, da hadde jeg snudd! Mannen i huset likte ikke grønt, og jeg følte med den arme mannen. Hva er det med enkelte farger som gjør at vi ikke får det til med dem? Selv har jeg mange farger jeg ikke får det til med. Og kom ikke her å si at jeg ikke har prøvd! Jeg vet også veldig godt at det finnes både varme og kalde nyanser av alle farger. Jeg har jobbet i klesbutikk og parfymeri den gang colour me beautiful gikk sin seiersgang over verden! Og jeg får ile til med å si at vi har et grønt skap, egenhendig malt av meg selv, og jeg er veldig fornøyd med det!

 

 

Sinnasnekkern ville jeg heller ikke hatt i hus, uansett hvor flink han er og hvor stilig det blir når det er ferdig. Vi fleipet med det i sommer da vi pusset opp, og 110 kvadratmeter gammel parkett lå på terrassen, like mange kvadrat ny lå inne, og det var verktøy, møbler og rot over alt. Men vi kom da i mål for egen maskin.   Ville han kommet og kjeftet, og kanskje forbarmet seg over oss av hensyn til katta? Jeg har mine tvil! Men det vil alltid være ting i et hjem som man kunne og burde tatt tak i. I blant handler det om tid eller penger, i blant er det småting som er fryktelig lette å gjøre noe med. Men samtidig er det et privilegium å få ha det litt rotete i blant!

 
 

Vi har gjort det aller meste selv i vårt hus, av det vi har lov å gjøre selv. Det gir et eierforhold til hjemmet, men i blant tenker jeg at det måtte være herlig å bare ringe til en fixemann, en håntverker som bare ordnet det som skulle gjøres uten at man trengte gjøre noe, og uten at man engang fikk malingsflekker på hendene!

 

 

Vel, liv og lære er to ting, og nå har vi også montert IKEA-kjøkken. Og om ikke alt for lenge kommer det innlagt vann på hytten. Da blir det montering av enda ett IKEA-kjøkken.

 

 

#tv, #underholdning, #oppussingsprogram, #rom123, #sinnasnekkern, #grønt, #hvitt, #grått, #franskgrå, #mote, #trend, #ekspert, #livetpånorgesbestevestkant, #interiør, #interiørblogg, #inspirasjon

7 kommentarer

Siste innlegg