Slik får du det ryddig hjemme!

Hei! Håper du har en fin dag! Er det ikke herlig nå som dagene blir lengre og lysere for hver dag som går? I dag har jeg lånt noen herlige, vårlige interiørbilder å drømme seg bort i fra Country Living! Pastellfarger er og blir lekkert nå som vårsolen snart skinner inn gjennom vinduene våre!


 

Selv trives jeg absolutt best i ryddige omgivelser, og jeg tipper det er mange som har det som meg! Ingen sak å holde det ryddig uten barn i hjemmet, tenker du kanskje. Men prinsippene for å få det ryddig i hjemmet er de samme enten det bor mange eller få der, og det var en tid for ikke alt for mange år siden da vi bodde seks personer her!. Derfor tenkte jeg å dele mine beste tips for å holde det ryddig!


 

Første og viktigste bud er at en har nok oppbevaringsplasser. Det er viktig enten man bor på stor eller liten plass. Har man ingen steder å rydde tingene, blir de ofte bare flyttet fra et sted til et annet.

Når oppbevaringsplassene er på plass, gjelder det å lage et system, slik at alle ting har faste plasser. Da er det kjempe enkelt å rydde tilbake tingene der de hører hjemme etter bruk. Og, du, rydd ting tilbake på plass med en gang du er ferdig å bruke dem. Det blir ikke kjekkere å rydde en annen gang!


 

Selv er jeg ikke flink til å kaste, men man trenger faktisk ikke ekstra lager av alt. Selv med god plass, kan det bli trangt om man skal samle på alt som er kjekt å ha. Derfor er det lurt å ta en skikkelig opprydning en gang i mellom, å kaste, gi bort eller selge det man ikke bruker. Når man først kommer i gang, pleier det å gå forbausende bra!

Jeg har også tro å på å hindre rotet i å komme inn i huset. Et skilt på postkassen med Nei takk til reklame gjør at du slipper å bære masse papir inn i huset for deretter å bære det ut igjen! Den slags “post” har ellers lett for å bli liggende å slenge.

Hos oss har vi en skuff i gangen som er innredet med mange små rom. Der legger vi slike ting som har lett for å samle seg opp i gangen!

Et godt system for å sortere søppel, holder kjøkkenet ryddig. Selv liker jeg bedre skap enn åpne hyller, som lett samler rot og støv. Åpne hyller kan og fungere med kurver eller kasser i. Skapene bør ha en praktisk innredning, slik at hver ting får sin faste plass og det er lett å holde orden. Jeg er også stor fan av kurver og kasser av alle slag!

Under salongbordene i stuen står noen store kurver fra IKEA. De er supre til å oppbevare strikketøy og  blader i. På badet er såper og diverse annet oppbevart i kurver. For ikke å snakke om på kjøkkenet, hva skulle man gjort uten kurver til ulike formål på kjøkkenet? Kurver er og fine til å oppbevare ting i inni skapene! Da blir det mye lettere å ha kontroll på all slags småting!


 

Ha en flott kveld videre! Vi blogges!

#ryddig #pasteller #countryliving #søppelsortering #norgesbestevestkant

21 kommentarer

Siste innlegg