Slik skaper du positiv energi i rommet!

Hei! Da var det plutselig helg igjen! Tiden flyr, folkens! Huset er ryddig er ryddig og rent og helgen må bare komme! Blomster på bordet er det og!

Jeg fikk mye respons på blogginnlegget mitt i går som handlet om å rydde opp. Og, det er vel ingen tvil om at det er herligere å være i rene og ryddige rom enn i rom der det hersker rot og kaos!

En tilhenger av den kinesiske innredningsfilosofien feng shui ville nok sagt at slike rom gav god feng shui.

Selv kan jeg vel ikke påberope meg å være så veldig bevandret i denne innredningsfilosofien, men litt har jeg lest, og det er faktisk ganske spennende lesing!

Jeg spøker med at jeg er som hunden og må ha oversikt over døren når jeg sitter i et rom. Men slik er vel de fleste av oss i større eller mindre grad!

Feng Shui betyr vind og vann og handler først og fremst om å skape balanse. Når elementene vann, jord, tre, ild og metall er i balanse, blir det balanse i interiøret. Balanse i interiøret gir balanse i resten av livet, hevdes det.

Rot, skitt, søppel, visne planter er noe av det som fører til dårlig energi. Det samme gjelder maling som flasser og ting som ikke virker som de skal. Motsatt gir en ryddig og ren bolig som er godt vedlikeholdt positiv energi. Friske blomster og levende lys forsterker denne energien!

Førstehjelp for å hindre negativ eller dårlig energi er med andre ord nær, og de mest brukte metodene innenfor feng shui er like enkle som de er effektive: Rydd, vask, reparer, puss opp og dekorer! Det er jo som om jeg skulle ha sagt det selv!

Med dette ønsker jeg dere en strålende helg! Vi blogges snart!

 

10 kommentarer

Siste innlegg