Skulle bare i butikken å handle et par småting!

Heisann! Er det noen som kjenner seg igjen? Jeg skulle bare i butikken å handle et par småting, men så stod disse supersøte plantene der  å “ropte på meg”.

Hvem kan vel gå forbi noe slikt? Ikke jeg, det er sikkert! De ropte jo rett og slett om å få en plass på kjøkkenet mitt! Ginseng, drage-finger og elefant-fot, klart de må bo på kjøkkenbenken! Det skulle da bare mangle! Like søte som plantene, var krukkene.

Kjøkkenet, ja, det er mange som “roper” om en plass der. Jeg elsker å endelig ha fått et kjøkken der det er plass til litt mer enn bare det aller nødvendigste. Det er så herlig å kunne omgi seg med litt dill og dall på kjøkkenet, dill og dall som ikke har annen funksjon enn å gjøre det koselig. 

Jeg nyter å ha plass til urter på kjøkkenet. De dufter så deilig, og det er kjekt å bruke urter fra “egen avling” når man lager mat.

En annen som har sans for urter er katten, Tara. Men jeg har konkludert med at det er bedre at hun spiser urter enn giftige planter. Det betyr bare at urtehagen må fornyes med jevne mellomrom. 

Duften er viktig på et kjøkken. Kaffebønner dufter også himmelsk. Det er en duft som får fram barndomsminner fra farmor og farfars kjøkken. 

Polkagriser minner og om gamle dager, og de er så søte, så søte. 

Men det er ikke nok å dufte bra eller bare å være søt. Hovedkravet til hva som får stå framme på kjøkkenet her, er at det må være vakkert!  Er det ikke vakkert, havner det i en skuff eller bak en skapdør, sånn er det med den saken. Oppvaskbørsten fra Coop er eksempel på en som har havnet inni et skap. Den er så stygg at jeg ikke vil ha den framme. Denne søte oppvaskkosten, derimot, den får stå på benken. At mannen liker bedre den fra Coop, er en annen sak, og jeg tror det handler mer om funksjonalitet enn utseende.

Matolje på stygge flasker kan bare jumpe inn i kjøleskapet først som sist. Disse flaskene derimot, tåler dagens lys! 

Neida, alt som er i fin embalasje kan ikke stå framme,  såpass forstår jeg og! Hva skulle vi ellers med kjøleskap og andre skap?

Denne gamle kaffe-kverna er forresten på vei til hytten. Den bare står her i mens. Om den kan brukes vet jeg faktisk ikke, men den har mengder av gammel patina og sjarm så det holder. – Og man kommer langt med sjarm!

Ha en herlig kveld videre! Vi blogges snart!

7 kommentarer
    1. Det er utrolig hvordan bare en ting kan mangedobles på 1. 2. 3. Å det er ikke bare å stålsette seg mot ropene heller for en går jo ikke rundt med sov i ro i ørene heller. Det verste er når man står imot så fortsetter det å rope helt til vi reiser og kjøper det dagen etter…. du store min tid… skal bare liksom…. er det rart at det skrives rosa rydde bøker?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg