Finished

Hei, hei! Er det ikke deilig med sommer, vel? Selv kjenner jeg at jeg klør i fingrene etter å ryke meg ut på all verdens når det er sommer. Hadde mann bare hatt litt av den energien på vinteren!

Ellers fryder jeg meg over ny gammel sofa! Den ble enda finere med naglene på plass, synes jeg, og nå er den ferdig på alvor Det er ikke til å komme forbi, hvitt er vakkert! Jeg tenker i blant at det er lite praktisk med alt det hvite, og det er det jo, men likevel er det kjekt at ting er pene å se på og! Her er resultatet.  Slik ble altså resultatet. Som “teppemenneske” kjenner jeg behov for å ha “nok” puter og pledd rundt meg, slik at sofaen blir innbydende, men slik som dette ser den ut i “nettoen”. Jeg må si meg ganske fornøyd. Det beste av alt er at bilskinn kan vaskes med fuktig klut. Enda bedre er det at ingen katt har vist tendenser til å kvesse klørne på den ennå. Håper inderlig det varer!

Naglene gikk forbausende greit å få på plass. De er på et slags bånd, slik at man slipper å slå i hver eneste spiker. Forresten het det slett ikke nagler, men møbelspiker. Så vet jeg det. Man lærer så lenge man lever, det er sikkert.


Møbelspikrene er forresten i krom. Jeg synes det var det peneste til denne sofaen.

Greit å “svinge rundt hjørne”r gikk det også med disse remsene, og  personlig synes jeg dette passer bedre til skinn enn det gjør med bånd.

Nå håper jeg bare finværet holder til i morgen. Da har jeg bedt gjester til St.Hans-feiring, og selv om vi har tak over hodet, er det ikke plass til så veldig mange under det taket. Paviljongen er grei når regnet detter rett ned. For kombinasjonen av regn og vind duger den ikke.

Vel, vel, været er det uansett lite å gjøre med, men å håpe på finvær, det må være lov, vel?

Ha en fin dag videre! Vi blogges!   

#nygammelsofa #biedereier #møbelspiker #omtrekking #sthans #paviljong

4 kommentarer

Siste innlegg