Eldes med verdighet

Heisann! Håper du har en fin dag! Selv går jeg her å nyter sommeren i en vakker by. Her er så mange flotte gamle bygninger, bygninger der historien sitter i hver planke og hver murstein. Det er også mange bygninger som er rekonstruert etter ødeleggelser under krigen, men det er gjort så fint, og man har vært så flink til å ta vare på det gamle. Finnes det noe som røffe materialer vakkert slitt av tidens tann, minner etter levd liv og mennesker som har trasket her før oss?

Jeg har mange ganger før på bloggen vist bilder av værbitt tre, noe jeg synes er nydelig, særlig som kontrast til andre materialer. Dette må vel kunne kalles å eldes med verdighet? Nei, vi mennesker, og særlig vi damer, er nok ikke så flinke til det.

Rustikk sjarm med gamle, brede gulvbord og gammel murstein. Enkelt og vakkert.

Jeg er egentlig ikke så fan av ny, rød murstein, men denne gamle varianten med fargespill i steinene og patina, den skulle jeg gjerne hatt på en vegg eller en peis! Her er den faktisk brukt både som gulv, tak og vegg.

Når jeg ser gamle bygninger i murstein, kan jeg ikke unngå å tenke på dem som har murt dem, stein på stein……

Ekte gammel brostein er heller ikke å forakte. Rett borti gaten her er det et arbeidslag som legger stein på gamlemåten. De legger i sirlige sirkler, og det blir flott! Et slikt resultat får man ikke med sementstein fra Bygg og bo!

Ha en flott dag videre! Vi blogges!

#gammelmurstein #furetværbitt #eldesmedverdighet

4 kommentarer
    1. Flotte bilder – og ditto tekst!
      Nostalgi, nytenkning og kobbernagler; hånd i hånd.
      Brosteinen, ja… her savner jeg et ‘oversiktsbilde’… slik at man ser sirklene, som du skriver om. For meg virker steinene ca. tilfeldig lagt, og med (unødige) mellomrom…
      Ha en god natt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg