Haha!  Ja, der tok jeg deg på fersken, gitt!

Haha!  Ja, der tok jeg deg på fersken, gitt! På fersken i hva? Jo, i å handle på Nille selvfølgelig, eller var det Europris, eller kanskje Sparkjøp? Samma det igrunnen, for som interiørblogger skulle man jo bare handle i de riktige (og dyre) butikkene hele tiden, ikke sant?  

Selv er jeg ikke helt der. Jeg synes tvert i mot det er kjekt når man kan gjøre kupp i billigbutikkene, eller på finn og på gjenbrukten.-Og jeg har ingen som helst problemer med å innrømme det heller! Ja, jeg innrømmer i samme slengen at jeg kan falle for dyre ting og, fryktelig dyre, bare så det er sagt. Men det er en annen historie.  Jeg er nok litt skeptisk til å kjøpe store ting og ting som skal vare i billigbutikkene. Lys, servietter, puter osv, det kjøper jeg lett der..På jenbrukten kan man finne skikkelig kvalitet.Flaskene på bildet under er fra Nille og serviettene fra Europris. 

 

Er det ikke rart det der med fasade og image eller hva man skal kalle det?  I studietiden traff jeg en som fortalte fra den norske småbyen hvor hun var vokst opp, der alle husmødre hadde to dyner, en de hang til lufting i vinduet ved morgengry og en de sov videre i.

Selv har jeg egentlig ingen ambisjoner om noen perfekt fasade, og jeg  kan godt finne på å gå på butikken i et eller annet jeg bare har slengt på meg og med crocs og bustete hår for å toppa heile driden, som vi sier på denne kanten av landet. Men da kan man banne på at man treffer et eller annet menneske man ikke har sett på årevis, ulastelig antrukket fra topp til tå. Vel, sånn er det med den saken. Man er i det minste et ærlig takras.Ja, jeg tenker at det  handler om ærlighet, og om ikke å streve etter å være noe man ikke er. Ha en deilig kveld videre, folkens! Vi blogges!

 

9 kommentarer
    1. For eget vedkommende er det vel ikke den ene gangen, da jeg ganske ofte stikker i butikken i slike “antrekk”. Så da kan jeg vel ha det så godt, tenker jeg! Ha en fin kveld! . tepausen.blogg.no:

    2. Hehe! Bygdadyret kan være et hyggelig dyr, det, men det lever i beste velgående både på godt og vondt! Det vet jeg som er vokst opp på bygda. -Og det er ikke umulig at jeg ville trekke til bygda for støtte om livet gikk meg i mot. Var jeg “ulydig” derimot, ville jeg holdt meg langt unna bygda! Ha en strålende dag! Privaten:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg