Jul i november

Heisann! Håper dagen din er fin! Det er visst et problem for noen at enkelte starter med julepynten allerede i november, på samme måte som at det var et stort problem for enkelte at det kom julemarsipan i butikkene i oktober.

 

Personlig opplever jeg ingen av delene som et problem. I min barndom synes jeg å huske at julepynten stort sett kom fram like før jul. Ja, med unntak av adventstjernen i vinduet og adventlysene, da.

Da mine barn var små, pleide vi å starte tidlig i desember med å hente fram litt pynt, så kom det mer og mer pynt fram. Som regel var det slik at jeg gikk i kjelleren med en gjeng småtroll på slep når huset var vasket til helgen. Neste helg kom det mer pynt, og plutselig var julen der.

Nå er jeg blitt så gammel at jeg pynter når det passer meg. Det er en ganske grei erkjennelse det og. Tid til å irritere meg over marsipangriser i oktober har jeg heller ikke. Det er jo bare å la være å kjøpe dem.

I fjor hadde vi besøk fra Barcelona og startet med jul i november. Det var helt greit det og. Dessuten var det mye mindre stress at alt var klart i god tid før høytiden. Når juletreet er kunstig, tåler det jammen meg å stå en stund også, så hva er problemet? Men ennå har ikke julepyntingen begynt her i huset.

Men tipper jeg hiver meg rundt når jeg forhåpentligvis får ånden til helgen! Og da kommer jeg ikke til å spørre noen om hvor mye julepynt som er innafor sånn i slutten på november. Men foreløpig får vi nøye oss med bilder fra julen i fjor. Ha en nydelig dag videre!

#november #julinovember #adventstjernen

12 kommentarer

Siste innlegg