Derfor blir det rød jul i år og!

God morgen på en vakker søndag! Julen ble rød i år også, ja! Jeg bare innrømmer det, det er noe med rødt når nettene blir lange og kulda setter inn!

Jada, en gang for mange år siden, da stuen var blå, kjøpte jeg julekuler i blått. Treet var stilig i blått og gull, men jeg må innrømme at jeg liker å ha all den uperfekte julepynten på juletreet og, den som er hjemmelaget, eller som betyr noe spesielt for meg. Da nytter det ikke med et stilig juletre i blått og gull.

Egentlig kunne julen vært hvit her i huset. Hel-hvit jul er vakkert rent og delikat. Hvitt juletre synes jeg og at kan være veldig stilig. En slik sart og hvit jul synes jeg kommer best til sin rett i et helt hvitt interiør. Hvitt er behagelig og avslappende å omgi seg med, men selv ser jeg at heimen har beveget seg litt bort fra det helt hvite. Jeg liker jo godt å kombinere med noen innslag i natur, grått og brunt. Det synes jeg er fint i julepynten og.

Men så er det denne røde fargen da, som jeg alltid vender tilbake til ved juletider. Jada, det var visst Coca Cola som markedsførte den moderne røde julenissen, men i denne sammenheng spiller det ingen rolle. Det er kjekt å slå seg løs med en sprek farge en gang i året.  Røde julekuler, rød kjole, røde negler. Kan det rett og slett være noe så enkelt som at rødt er kjærlighetens farge?

Nå bli jeg kanskje litt fraværende på bloggen. Flyplassen neste, en ukes ferie rett om hjørnet! Ha en super dag! Vi blogges! 

 

2 kommentarer
    1. Når det gjelder juletrær og hva en skal pynte med, trenger det ikke alltid matche. I år skal vi ha hvitt og sølvfarget juletrepynt, men vi planlegger også pynt i rødt og gull samt typisk svensk juletrepynt.
      Så har vi jo minnejuletreet da. Så langt har vi ikke kommet enda, men et år skal vi ha god, gammeldags juletrepynt både fra min manns familie og min. Da gjør det ikke så mye om pynten er litt slitt og mangler både vinger og fjær. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg