Gammel nok til å bestemme selv

Heisann på en solskinnsag! Ja, i går kan dere tro jeg koste meg med å møblere og ommøblerer! Jeg var rett og slett der jeg tror interessen for interiør og dill og dall engang startet, nemlig i dukkehuset.

Etterpå ble det minst en runde på nett for å klikke hjem forskjellige nødvendigheter til dukkehuset.

I barndommen var jeg den lykkelige eier av et Lundbyhus med to etasjer. Noen underetasje fikk jeg aldri. Jeg tror ingen av de voksne helt forstod denne voldsomme trangen til å møblere og ommøblere, så to etasjer var mer enn nok, mente de. Lundbyhus kostet en liten formue på den tiden. Det samme gjaldt møblene. Ja, jeg husker ennå at jeg hadde rokokkomøbler i hvit tre med rød plysj. Peis hadde jeg og. Ja, livet i dukkehuset var fantastisk! Lys hadde jeg ikke i huset, men drømmen var lysekroner, må vite.

Nå er jeg tilbake i dukkehuset, som er kjøpt brukt omtrent på samme tid som jeg var med på ultralyd og så at barnebarnet som var på vei var en jente. Nå, som jeg er bestemor, og gammel nok til å bestemme selv hvor mange etasjer jeg trenger, bestilte jeg like godt to underetasjer, så ble det en aldri så liten ommøblering. Huset må jo være praktisk, selv om det er et dukkehus. Hva planløsningen angår, så skal jeg oppdatere etter hvert, men det som er sikkert er at planene er klare.  Strøm og lysekroner blir det og. Det er sikkert! Strømmen er allerede ankommet, men foreløpig er det ingen lamper ennå.

I stuen bor en kattefamilie, som trenger en kurv.


At dyret på bildet under er en hund, nærmere bestemt en staffordshire bulleterrier,skulle jo være logisk, hva? Ikke for å mobbe noen, men jeg ser absolutt  en klar likhet med vår (ikke akkurat hel-slanke) staff. Originalen, på bildet under er naturligvis verdens søteste staff.

Gud, så gøy det er! Jeg får bare ile til å si at barnebarnet på tre år synes dette er like gøy som bestemor gjør. Ha en flott dag videre, da! Vi blogges! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg