Et lett valg

Innlegget er skrevet i samarbeid med  Bygghjemme.no, og inneholder annonselenker for laminatgulv

Heisann! Håper du har en fin dag! Selv nyter jeg herlige dager med påskeferie, og jammen er det herlig når  vårsolen igjen skinner på oss. Vi har allerede tilbrakt noen dager i hytten på fjellet, og selv vinden ulte og det var bikkjekaldt, så er det noe eget med å ha ferie da……

Nå blir det noen dager i heimen før turen igjen går til fels. I går kom våren endelig til vår hage, og jeg skal hilse og si det var herlig å endelig åpne terassedørene til hagen. På slike dager da man vandrer ut og inn gjennom dørene. er jeg veldig glad for at vi har valgt  laminatgulv i hele hovedetasjen. Ja, jeg ville aldri hatt noe annet, det er sikkert og visst. Det er herlig å ha et gulv som tåler å brukes, og med tanke på at vi har to hunder, er det heller ikke feil.. 

Første gang vi skulle velge gulv i hovedetasjen, på det tidlige 90-tallet, ble det tre stavs eikeparkett. Alle sa det var et klokt valg, et klassisk og pent gulv som varer evig. Vel, nei, det varte ikke evig, men det overlevde barn og dyr i en del år. Det var et godt gulv å leve med, men for noen år siden, var det veldig tydelig at gulvet hadde sett bedre dager. Parkett kan jo slipes, men vi var klare for et pent, slitesterkt gulv til å leve med i hverdagen.

Første gang vi la laminatgulv, var faktisk samtidig med parkettgulvet, på et soverom i første etasje. Jeg var allerede da imponert over gulvets egenskaper. Det var nok ikke så naturtro som dagens laminatgulv, men et godt gulv har det vært, og på alle de årene, er det knapt blitt en skramme i det gulvet. Jada, jeg malte det eggehvitt for noen år siden for jeg var ganske forsynt med dets lookalike trestavs eikeparkett, men det er en annen historie. De to bildene under har jeg lånt fra sidene til Bygghjemme.no, og jeg kan love deg at det har skjedd mye med laminatgulvene siden den vi la det første laminatgulvet vårt. Sjekk bare ut disse sidene for mer inspirasjon.

Selv har vi lagt et lyst laminatgulv i hovedetasjen nå. Dette gulvet synes vi passer vår landlige stil godt, men det finnes mye fint i alle varianter av laminatgulv! Å bestemme seg for laminat på gulvet, er et lett valg å ta, men det kan være vanskelig nok å velge hva man liker best av alt det lekre som er å velge i. Siden gulvet er slitesterkt og holder seg fint i år etter år, har man jo heller ingen unnskyldning for å bytte det ut med det første. Haha! 

Ha en nydelig dag da.  Vi blogges!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg