Et farlig sted, spør du meg!

Heisann! Da var det jammen fredag og tid for litt hytteliv igjen. Hytten vår ligger på fjellet med frittgående sauer rundt, så at vi har “tatt sauene med inn”, er vel bare naturlig? Ja, jeg mener jo ikke bokstavelig talt at vi har tatt dem inn da, men derimot i form av puter og bilder.

Når sant skal sies hadde vi faktisk sauebesøk helt inne i gangen en høstdag da døren stod åpen og vi bare var oppom hytten for å sette på plass litt forskjellige saker. Gjett om jeg skvatt da det sa “BÆ” i gangen.

Ellers er som kjent sauer “allrighte dyr”.

Puten over er forresten kjøpt på Spinneriet – Gjestal Butikk & Kro, som er Gjestal garn sitt utsalgssted i Oltedal. Dette er rett og slett et farlig sted for oss som er litt hekta på garn og strikking, spør du meg! Blant annet frister de med posesalg til latterlig lave priser. To venninner fra Østlandet pleier fylle bilen med garn, og da mener jeg VIRKELIG FYLLE BILEN, når de tar turen over fjellet. I Gjestal Garns rikholdige oppskrifts-arkiv finner du både gamle og nye skatter. Med dette er du advart om du skulle være på våre kanter.

Men tilbake til sauene. Dette bildet er jo ikke akkurat sjeldent, men du verden så godt jeg synes det passer her i fjellheimen. Alt trenger da ikke å være dyr kunst.

Søte små kaniner (Eller hare?) havnet i sofaen i gangen en påske, og har siden blitt værende. Vill hare er det forresten utendørs også, for ikke å glemme søte små lemenn.

Ha en flott helg videre! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg