Jammen er det greit at man ikke alltid vet hvilket arbeid man går i gang med

Heisann! Håper du har en flott dag!

Hytteliv eller #cabinlife, samme hva man kaller det, herlig er det uansett å rømme til fjels fra hverdagen.

Jeg har jo blogget om hytten vår mange ganger før, og hyttedrømmen vår startet med en rødmalt stue på fjellet, bygget i 1962, og uten strøm og vann. Vi var absolutt ikke godvenner med solcelle og aggregat, men etter et års tid som hytteeiere, kom tilbudet om å legge inn strøm på hyttefeltet.

Yes, dette kunne vi like! Plutselig ble det et helt annet hytteliv. Varmepumpe kom på plass, og det var slutt på å sitte å hutre under et teppe mens man ventet på at det skulle ta skikkelig fyr i ovnen. Men ovn må man ha på en hytte, man snakker tross alt om hyttekos, så forrige sommer ble den gamle peisovnen byttet ut med en ny forelskelse, og vi gikk i gang med å kle pipa med skifer. Jeg sier det bare, noen ganger er det greit at man ikke vet hvilket arbeid man går i gang med. Men vi kom da i mål til slutt, og i all beskjedenhet må jeg si meg fornøyd med resultatet.

Men det er klart at når to sjeler som ikke er særlig gode på å sitte i en god stol å lese bøker, og som må ha et praktisk prosjekt eller fire å ryke seg ut på drar til fjels, så følger gjerne malespann og spiker etter, for ikke å snakke om bajonettsag.

Haha! Jeg skal ikke påstå at jeg er den fødte “sagfører” av en bajonettsag, men mannen har ved hjelp av dette monsteret sørget for større vindu og mye mer dagslys i hytten! Rom for rom har fått utsikt!

Nå går vi spennende tider i møte, for nå er innlagt vann rett rundt hjørnet. Et rom står bare å venter på å bli bad! Dette blir topp. Undertegnede er allerede er kommet til stylingen i tankene. I virkelighetens verden er det litt mer som må på plass før vi kommer så langt, men pytt pytt. Det er godt mulig man heller ikke her har helt oversikt over hvilket arbeid som er i vente. Men det får så være. Det meste blir bra til slutt!

Ha en super dag videre! Vi blogges!

1 kommentar
    1. Så fint dere har det på hytta! Synes absolutt du har grunn til å være fornøyd med “pipeveggen” også! Som du sier er det godt at man ikke vet det innebærer det man gir seg i kast med. Kanskje hadde man ikke gjort det om man viste hvor krevende det ville bli.
      Vi kjente litt på det da vi ble fosterforeldre til tivillingbabyer for 4 år siden. Hadde jeg den gang vist hva vi hadde i vente hadde vi kanskje ikke begitt oss inn i det, men jeg er så utrolig glad for at vi var litt naive den gangen…. Jeg kan ikke tenke meg et liv uten de to.
      Andre ganger kan det å vite litt om hva man går til gjøre at man velger smartere. De har jeg også et godt eksempel på fra egen erfaring. Jeg laget et rom på loftet for litt over et år siden. Og en av tingene jeg gjorde i det nye rommet var å lage pallevegg. Det hadde jeg ikke gjort om jeg hadde vist hvor mye jobb det var. Da vi i januar og februar pusset opp kjøkkenet vårt, ønsket jeg det tøffe uttrykket i palleveggen på loftet, men brukte erfaringen til å lage en pallevegg med mindre arbeid.
      Jeg ønsker deg/dere lykke til med planleggingen av badet på hytta. Jeg er sikker på at dere fikser det helt fint, og jeg er sikker på at det blir like lekkert som det andre du viser av hytta!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg