Litt nytt fra IKEA for lange sommerkvelder

Heisann! Håper dere har det fint! Selv virkelig nyter jeg at det går mot sommer, og at man kjenner energien til å gjøre noe utendørs vender tilbake etter en lang vinter! Sommeren er min årstid, ingen tvil. Det er helt nydelig når man igjen kan ta i bruk hagen som en del av huset, men det er alltid litt som må gjøres før vi er helt der. I sommerhalvåret nærmest bor vi i Hålå, vår uteplass under tak. Her har vi terrassevarme, peis og noen lune tepper, så livet kan nytes ut i de små timer om man har anledning.

I år har det blitt en runde med høytrykksvaskeren og nye trekk til stolputene. I mange år har jeg sydd trekk av jutesekker fra Felleskjøpet. Putene var kjempetøffe, og gav akkurat det røffe inntrykket jeg liker, men putene var ikke særlig brukervennlige. De ble fort slitt og tråder og lo havnet på klærne.

De nye er sydd i utendørs stoff, og det skal være lett å tørke av dem med en klut om man skulle søle. Jeg håper det stemmer. Noe av det fine med å være ute, er jo nettopp at man ikke trwenger ta ting så nøye.
Nytt av året er også lyslenken fra IKEA, som jeg tror vil være med å gi en koselig stemning på sene sommerkvelder sammen med levende lys. Levende lys er jo uansett et must i slike omgivelser.
Ellers ser det faktisk ut som om sommerværet er på vei, og det lover bra med tanke på at det snart er 17.mai. Nyt finværet, folkens og ha en nydelig dag!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg