Når førsteinntrykket teller

Hei! Håper du har en fin dag! Synes du, som meg, at det er ekstra koselig å komme til et hus der man på en måte blir ønsket velkommen inn? Det skal ikke så mye til å få det slik, og det er nå engang slik at førsteinntrykket teller. Man får som kjent bare en sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk. Selv legger jeg alltid litt energi i å få det litt koselig rundt inngangspartiet, og jeg varierer pynten litt med årstiden, vintergrønt om vinteren og sommerblomster på sommeren. En turkis hagesykkel pynter opp ved inngangen vår. Det er en gammel damesykkel, av det tyngre slaget, absolutt ingen suksess å sykle med, men i turkis drakt synes jeg den gjør seg ved døren.
Klatreplanter, som roser og klematis har jeg alltid vært svak for. De tilbyr en flott blomsterprakt på begrenset plass. I tillegg pynter de opp en kjedelig vegg.

Hagesykkelen har fulgt meg gjennom mange år, og var faktisk en gang en funksjonell sykkel i daglig bruk til jobb og barnehagelevering. Det begynner å bli “et
par” år siden, og “barnehagebarnet” er i dag selv mamma til et barnehagebarn. Time flies, er det ikke så de sier?

En lørdagskveld på høsten var forresten hagesykkelen på tur, en tur jeg gjerne skulle sett, men to dekk uten luft, lyng i korgen og en stor kasse lyng på bagasjebrettet. En observant nabo så den da hun var på tur, slik at jeg kunne hente den hjem igjen. I dag er sykkelen festet, slik at den ikke skal friste andre som er på vei hjem en sen nattetime til å ta seg en tur.

Tror du ikke den turkise fargen “smittet”?

Benken er laget av arvede gamle “vanger” fra en gammel benk. Heter det slik? og nye materialer. Fargen måtte bare bli turkis.

Det er forresten ikke bare barna som vokser til. Min lille nye “baby” begynner og å bli større. Spesielt stor vil hun jo aldri bli, men man merker at hun stadig blir lærer nye ting. Jammen er det gøy å følge denne vesle frøkena. Hverdagen med valp i hus er magisk! Ha en flott dag videre! Vi blogges

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg