Nei, det blir neppe siste gang!

Hei og hå! Snart april og snart tid for å stille klokka! Jada, det går rette veien. For min del kunne det gjerne gått enda fortere mot sol og sommer. Jeg er definitivt et sommermenneske, som fryser seg gjennom månedene fra oktober til april. Kom ikke her å si at det “bare” handler om å kle seg etter været. Det gjør jeg hver dag, tro meg. Jovisst finnes det dårlig vær, bare ikke prøv å overbevise meg om noe annet, og om vinteren er det nesten utrolig at det igjen skal bli sommer, og at det skal komme en tid der man verken behøver støvletter eller vanter.

Vinteren er tid for å drømme om palmer, strender og blått hav.Ikke minst drømmer jeg om sol og varme, og det finnes vel ikke herligere tid å rømme til sol og varme på enn når man står med begge beina plantet i norsk vinter?
I desember “rømte” vi en uke til Kap Verde. Det var første gang vi dro til dette stedet, men blir neppe siste gang. Jeg kommer definitivt tilbake til denne vakre plassen med alle de hyggelige menneskene. Neida, innlegget er ikke sponset av noen. Hehe! Men Kapp Verde er perfekt for oss solhungrige nordboere.

Er det ikke nydelig å “eie dagen” for en liten periode? Hva er vel deiligere enn å gå på lange, gylne strender og nyte skyfrie, varme feriedager? Temperaturen var også deilig, varmt men med en forfriskende vind.

Nei, man lengter ikke akkurat hjem til sludd og regn. Plutselig er man tilbake på norsk jord igjen, og det er bare å gjøre det beste ut av det og pakke seg inn i lag på lag med ull. Det har sin sjarm det og, faktisk. -Og på tur på den lokale stranden, som er like fin som den på Kap Verde, bare “litt” kaldere, ser jeg dem, de som tar isbad. Jeg betrakter dem med en slags beundring. Dette er ikke “min sportsgren”. Men jeg kan skryte på meg et isbad, som russ, en gang for mange år siden. Det ble både første og siste gang.


Det er fremdeles vinter, men med gløtt av vår. Nå går det rette vei. Jeg har plantet stemorsblomster i potter og parkert støvlettene for i år. Ha en flott dag videre

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg