Slik lager du ekte gammeldags julestemning med spiselig pynt

Heisann! Plutselig var det helg igjen! -Og like plutselig kom ånden over meg til å slenge fram litt mer julepynt, og la den gode julestemningen spre seg i heimen.  Bilder kommer når ånden gir seg!

Spiselig “pynt” synes jeg er et smart tips for å skape ekte gammeldags julestemning. Forrige helg bakte vi, hele to slag! Muligens blir det mer baking. Det får tiden vise. To slag er uansett uendelig mye mer enn ingen. 

Ellers har jeg ingen skrupler med å kjøpe julekaker, og det koster meg fint lite å innrømme at de er kjøpt. Det er lov å jukse. Men jeg ser ikke på det som juks engang, snarere som et aldri så lite triks i ludo. Julegodtene som pynter opp på kjøkkenet i dag er både kjøpt og støtter en god sak. Ja, for denne gang kjøpte jeg ikke bare toalettpapir.

 

Julegodtene er sikkert minst like gode som noe jeg skulle klare å lage, og garantert mye mer å se på.

Jeg liker godt å ha julekaker, klementiner, røde epler og nøtter stående framme nå i desember. De røde duftlysene er forresten fra IKEA.

Norgesglass og tilsvarende glass får jeg ikke nok av. De kan brukes til alt, og nå i desember fylles de opp med spiselig “pynt.”

 

Kakeboksene pynter også opp før jul, men det er vel ikke bare meg som har funnet gamle julekaker igjen langt utpå våren? 

Ha en nydelig kveld og en god helg! Vi blogges!

#spiseligpynt #julepynt #desember #kjøpekaker #ikea #juks #triksiludo

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg